Goodyear opracował oponę pod elektryczne autobusy. Urbanmax MCA HL+
Jeden z największych producentów opon na świecie – firma Goodyear dostrzegła rodzącą się elektromobilność w komunikacji miejskiej i wprowadziła na rynek oponę Urbanmax MCA HL+, rozwiązanie, które pomoże zmaksymalizować efektywność obecnych flot autobusowych i przygotować się na przyszłość.
Ta także opona nadaje się do wymagających zastosowań miejskich i do pracy w każdych warunkach pogodowych.
większa nośność
Rynek autobusów miejskich znajduje się w bezprecedensowym okresie transformacji. Elektryfikacja, autonomiczność i dostępność, w tym usługi na żądanie, rewolucjonizują miejską mobilność.
-„Operatorzy autobusów znajdują się pod coraz większą presją, aby realizować cele środowiskowe, a jednocześnie dostosowywać się do zmieniających się trendów w mobilności miejskiej – informuje Maciej Szymański, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon użytkowych w Europie. - Goodyear koncentruje się na ułatwianiu przejścia do neutralnej dla klimatu przyszłości, dostarczając technologie, które pozwolą zwyciężyć w szybko zmieniającym się środowisku transportu zbiorowego. Naszym celem jest wspieranie menedżerów flot autobusowych w obniżaniu emisji dwutlenku węgla poprzez zwiększanie efektywności energetycznej za pomocą niskoemisyjnych opon, a także inteligentnych systemów monitorowania opon.”
Oparta na sprawdzonej konstrukcji Urbanmax MCA, nowa opona MCA HL+ jest przystosowana do obsługi dodatkowej masy akumulatorów przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia energii. Technologie zastosowane w nowym modelu, wyrażone w nowej mieszance bieżnika, projekcie i konstrukcji, wspierają potrzeby operatorów w zakresie redukcji emisji CO2 i hałasu, szczególnie w gęsto zaludnionych obszarach.
URBANMAX MCA HL+ jest dostosowana do każdej pozycji na osi, charakteryzuje się wysoką nośnością - wytrzymuje 8-tonowy nacisk na oś, wymagany przez nowoczesne autobusy elektryczne lub hybrydowe.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Opona Urbanmax MCA jest znana z wysokiego potencjału przebiegu, trakcji i przyczepności w każdych warunkach pogodowych, nieodzownych w wymagających środowiskach miejskich. Od wielu lat ta linia produktów cieszy się zaufaniem wiodących firm transportowych w całej Europie, ponieważ zaspokaja potrzeby zarówno spalinowych, jak i alternatywnych układów napędowych. Nowy model Urbanmax MCA HL+ oferuje niższe opory toczenia, aby jeszcze bardziej podnieść efektywność energetyczną i paliwową, a także zwiększoną nośność, która wspiera wydłużenie zasięgu autobusów elektrycznych” - mówi Szymański.
Drugie życie
W ramach wsparcia ekologicznych celów firm transportowych, nowa gama opon nadaje się również do bieżnikowania w ramach programu Goodyear.
Na koniec tabelka z miejską ofertą producenta:
nazwa modelu opony | rozmiar | indeks nośności/prędkości 1 | indeks nośności/prędkości 2 | efektywność paliwowa | przyczepność na mokrym | hałas (klasa/db) | 3pmsf | uwagi |
URBANMAX MCA | 265/70 R 19.5 | 140/138L | D | C | A 70 | TAK | ||
URBANMAX MCA | 295/80 R22.5 | 152/148J | 154/150E | D | C | A 71 | TAK | |
URBANMAX MCA | 275/70 R22.5 | 148/145J | 152/148E | E | C | A 71 | TAK | wersja standardowa |
URBANMAX MCA HL | 275/70 R 22.5 | 150/148J | 152/148E | D | C | A 71 | TAK | wersja hl |
URBANMAX MCA HL+ | 275/70 R 22.5 | 152/149J | C | B | A 71 | TAK | gotowa do napędu elektrycznego | |
URBANMAX MCA | 315/60 R22.5 | 152/148J | C | C | B 72 | TAK |