Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Goodyear: Nowa generacja eCasingu

infobus
03.06.2014 10:26

Goodyear wprowadza nową, ulepszoną wersję eCasingu, czyli aplikacji on-line służącej do rejestracji karkasów i wniosków o ich regenerację. System znajduje szerokie zastosowanie w zarządzaniu bieżnikowaniem opon do pojazdów ciężarowych, autobusów i autokarów przez floty i dealerów opon w 13 krajach Unii Europejskiej, między innymi w Polsce. Nowa wersja
– wprowadzana stopniowo w całej Europie – pomoże klientom Goodyeara prościej i szybciej wybierać najlepsze dla nich rozwiązania w zakresie bieżnikowania. Aktualnie system eCasing obsługuje wszystkie rozwiązania Goodyeara z zakresu bieżnikowania, takie jak własne karkasy klienta, ich wymianę i odkup, a na niektórych rynkach także bank osnów. Rozwiązania te dają operatorom flot i dealerom wybór spośród wszystkich opcji, tj. odsprzedania karkasów nadających się jeszcze
do bieżnikowania Goodyearowi, bieżnikowania na własnych karkasach klienta lub wymiany na opony bieżnikowane. Nowa wersja eCasingu w dalszym ciągu będzie oferować te rozwiązania z tym, że w ramach aplikacji stanowiącej integralną część nowej platformy Goodyear eBusiness B2B. Dzięki zmianom, platforma stanie się jeszcze łatwiejsza w obsłudze i będzie oferować klientom więcej informacji, możliwość dokładniejszego śledzenia statusu zamówień, a także częściej aktualizowana niż poprzedni system.
W nowej wersji aplikacji eCasing klienci otrzymają możliwość wyboru on-line pożądanego wzoru bieżnika, ponieważ system zawiera pełną bibliotekę wzorów. Funkcja ta pozwoli operatorom flot w sposób bardziej przemyślany dobierać rzeźbę bieżnika do poszczególnych zastosowań. Ponadto nowa platforma eCasing będzie w sposób wygodny i intuicyjny oferować klientom Goodyeara przydatne wskazówki odnośnie bieżnikowania oraz możliwość pełnego śledzenia przepływów karkasów wśród klientów w ramach programu wymiany osnów. Ponadto funkcja „Panelu Klienta”udostępnia wszelką dokumentację istotną dla klienta, w tym dokumenty zwrotu karkasów, certyfikaty utylizacji, zamówienia i faktury. Obecnie eCasing działa w Polsce, Belgii, Czechach, Hiszpanii, Holandii, Luksemburgu, Niemczech, Rumunii, Słowacji, Słowenii, na Węgrzech, w Wielkiej Brytanii i we Włoszech. W czerwcu br. nowa wersja eCasingu zostanie wprowadzona w Wielkiej Brytanii, Belgii, Holandii i Luksemburgu, a następnie w pozostałych krajach Europy. Rozwój nowej wersji eCasingu jest pierwszym z szeregu usprawnień biznesowych wprowadzanych w 2014 roku do oferty dla klientów Goodyeara. W tym roku firma planuje również udoskonalenie programu zarządzania flotą FleetOnlineSolutions (FOS), a nowy system eCasing zostanie zintegrowany z najnowszą generacją FOS.
Program zwielokrotniania okresu eksploatacji opon poprzez pogłębianie, bieżnikowanie i kolejne pogłębianie może wydłużyć życie opony półtorakrotnie, przy koszcie na poziomie około 75% ceny nowej opony. Badania pokazują, że w procesie bieżnikowania zużywa się o dwie trzecie mniej ropy naftowej i emituje o 34% mniej gazów cieplarnianych niż przy produkcji nowej opony, co stanowi istotną korzyść dla środowiska naturalnego. Mniejsze jest również zużycie innych materiałów, w tym komponentów chemicznych. Ponadto do utylizacji trafia mniej zużytych karkasów. Parametry opony bieżnikowanej są zbliżone do osiągów nowego ogumienia, dzięki niskiemu oporowi toczenia i długim przebiegom, a to z kolei przekłada się na niski koszt na kilometr. Goodyear posiada pełną gamę opon do pojazdów ciężarowych, które można bieżnikować na gorąco, pod wspólną nazwą TreadMax. W skład tej linii wchodzą wprowadzone niedawno opony bieżnikowane Goodyear TreadMax KMAX oraz TreadMax FUELMAX D i T oraz Marathon LHD II i LHT II, Regional RHS II, RHD II i RHT II, MSS II, MSD II i MST II, opony trakcyjne Municipal MCA oraz MCD, a także Marathon Coach i Ultra Grip Coach.Wszystkie opony bieżnikowane Goodyear TreadMax powstają w oparciu o zaawansowane technologicznie karkasy Goodyeara oraz te same mieszanki i wzory bieżnika co nowe ogumienie, dlatego też ich parametry są bardzo zbliżone do osiągów nowych opon. Wszystkie opony Goodyeara do pojazdów użytkowych można pogłębiać i bieżnikować.
Kiedy bieżnik opony osiągnie głębokość, przy której wskazane jest bieżnikowanie, a karkas jest nieuszkodzony, Goodyear daje operatorom flot trzy możliwości:
– wymiana karkasu –Goodyear kupuje starą oponę, a klientowi sprzedaje oponę bieżnikowaną;
– bieżnikowanie na własnym karkasie klienta –Goodyear bieżnikuje starą oponę metodą na gorąco i oddaje klientowi jako nowy produkt TreadMax. Klient płaci tylko za bieżnikowanie. Opcję tę wybierają operatorzy flot, którzy chcą dokładnie znać cały cykl życia i historię eksploatacji swoich opon;
– odkupienie karkasu –Goodyear kupuje starą oponę do bieżnikowania i wykorzystania przez innego operatora.
Opcje wymiany karkasu, bieżnikowania na własnym karkasie klienta oraz zakupu karkasów są dostępne na większości europejskich rynków.