Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Goodyear Metro MCD – nowa opona na oś napędową do autobusów

infobus
08.05.2004 15:17

Opona GY_Metro MCD_275-70R22.5 na oś napędową do jazdy miejskiej - nowość 2004Opona miejska DUNLOP SP 741
Opony do autobusów komunikacji miejskiej, potrzebują indywidualnej rzeźby bieżnika, mieszanki gumowej oraz specyficznych rozwiązań konstrukcyjnych. Jest to odpowiedź na specyfikę użytkowania opon w warunkach miejskich, które charakteryzują się bardzo częstym ruszaniem i zatrzymywaniem się, częstymi skrętami oraz ocieraniem się opony o krawężnik. Konstruktorzy koncernu Goodyear, wdrażając kolejne nowe opony do autobusów komunikacji miejskiej wprowadzili do nich specjalne mieszanki gumowe, które są wyjątkowo odporne na ścieranie, a głębokie profile przeciwpoślizgowe polepszają kontrolę nad pojazdem na mokrej nawierzchni. Ponadto pozwalają one na uzyskiwanie większych przebiegów. Szeroki bieżnik równomiernie rozkłada obciążenia dając jednocześnie bardzo dobrą sterowalność i stabilność. Dodatkowo w oponach tego typu wzmocniono ścianki boczne, co powinno ją zabezpieczyć przed uszkodzeniami w przypadku ocierania się opony o krawężnik. Wszystkie opony tych marek można pogłębiać oraz bieżnikować. Wg analiz przeprowadzonych przez Grupę Goodyear, najbardziej popularnym rozmiarem mającym zastosowanie w autobusach komunikacji miejskiej jest rozmiar 275/70 R 22.5 oraz 295/80 R 22.5, jednak to właśnie ten pierwszy rozmiar jest w chwili obecnej najbardziej rozwojowym produktem w tym segmencie rynku. Warto tutaj przypomnieć, że opony do autobusów miejskich – Goodyear Metro, Dunlop SP 741 oraz Sava City U3 są dostarczane także do krajowych producentów autobusów komunikacji miejskiej – Solaris Bus & Coach, Jelcz i Autosan

W 2004 r. w ofercie Goodyear pojawiała się w tym segmencie rynku nowa opona dla osi napędowych – Metro MCD. Została ona pomyślana jako uzupełnienie opony Goodyear Metro MCS, dawniej wykorzystywaną na wszystkich kołach. Nowa opona Goodyear Metro MCD zapewnia wolniejsze i bardziej równomierne zużycie oraz lepszą przyczepność na nawierzchni zarówno suchej jak i mokrej w warunkach jazdy miejskiej, czyli z częstym zatrzymywaniem się oraz ruszaniem. Dodatkowo wzór bieżnika zapewnia równomierne zużycie i duży przebieg, a także niski hałas, dzięki czemu opona jest o około 2 dBA cichsza od standardowej opony drogowej. Opona Goodyear Metro MCD posiada wzmocnione ściany boczne chroniące oraz przedłużony okres eksploatacji dzięki ochronie przed wżerami i ścieraniem ze wskaźnikami zużycia.