Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Go-Ahead kupuje pierwsze wodorowe autobusy. Od Wrightbus

infobus
14.11.2021 12:00
W listopadzie Grupa Go-Ahead odebrała swój pierwszy autobus na ogniwa paliwowe zasilane wodorem - Wrightbus GB Kite Hydroliner.

Seryjna produkcja tego modelu ruszy na początku 2022 roku, a portfel zamówień to ... 54 pojazdy dla Go-Ahead. Tym samym brytyjski przewoźnik prawdopodobnie będzie miał największą flotę autobusów wodorowych w Europie.

Pierwszy z 54

Go-Ahead to jeden z największych autobusowych operatorów w Wielkiej Brytanii. Jego flota to ok. 6000 pojazdów, z czego 300 szt. ma napęd eklektycznych. Idąc krok dalej – firma zamówiła teraz swoje pierwsze pojazdy napędzane wodorem. I to w liczbie aż 54 egzemplarzy.

Zamówienie o ostało podzielona dwie transze:

  • 20 szt. jednopokładowych autobusów GB Kite Hydroliner zostanie dostarczonych w czerwcu 2022 r. Ich zakup częściowo jest finansowany przez rząd Wielkiej Brytanii, a częściowo z programów Unii Europejskiej. Autobusy będą obsługiwać trasy Brighton & Hove i Metrobus w Crawley, Redhill i wokół lotniska Gatwick. Przekazany w listopadzie pojazd należy do tego właśnie kontraktu.
  • kolejne 34 sztuki GB Kite Hydroliner mają wejść do systemu BRT, ale jak na razie nie znamy szczegółów tego zamówienia.

Jo Bamford, dyrektor generalny Wrightbus tak skomentował to zamówienie:

-„Gazy cieplarniane uwalniane z transportu stanowią obecnie jedną trzecią całkowitej emisji dwutlenku węgla w Wielkiej Brytanii, co jest nadal wzywaniem i staramy się to zmienić. Nowy jednopiętrowy GB Kite Hydroliner pomoże nam jeszcze bardziej przyczynić się do dekarbonizacji transportu publicznego.”

Z kolei Martin Harris, dyrektor generalny firmy przewozowej Brighton & Hove i Metrobus należącej do Grupy Go-Ahead powiedział:

-„Działamy 24 godziny na dobę, w pagórkowatym terenie, z dużą liczbą pasażerów, a autobusy pokonują duże odległości, znacznie powyżej średniej krajowej, do 370 mil ( 595 km) dziennie. Są to naprawdę trudne warunki dla każdej technologii, ale doszliśmy do wniosku, że wodór jest najskuteczniejszym zamiennikiem naszych autobusów z silnikiem diesla.”