Go Ahead: 600 hybryd + 51 elektrobusów
Pierwszych pięć dwupokładowych, niskopodłogowych autobusów miejskichz nowej generacji ADL Enviro400H zadebiutowało we flocie Go Ahead Londyn. Topoczątek realizacji tegorocznego kontraktu na łączną liczbę 74 jednostek tegotypu. Dzięki temu zamówieniu liczba londyńskich hybryd przewoźnika wzrośnie do poziomu aż600 szt.! A to nie koniec ?zielonych? inwestycji transportowej firmy.
Najnowsze generacja piętrowych autobusów miejskich brytyjskiejmarki Alexander Dennis Limited (ADL) będzie wprowadzana stopniowo do taboru GoAhead. Wszystkie zamówione egzemplarze mają wejść do liniowej obsługi do końcaroku. Będą one działać jako część floty Londynie, działając na linii nr 35(Brixton) i nr 40 (między Aldgate i Dulwich Library).
Najnowszy kontrakt to efekt strategii Go Ahead London, które chce jaknajszybciej zmodernizować swoją flotę i przestawić ja na hybrydowe, zielone tory.Do końca roku ten plan obejmie 600 pojazdów, co stanowi 26% londyńskiego taborufirmy, który łącznie liczy 2.300 autobusów. Tegoroczna dostawa to także kolejnykrok ugruntowujący współpracę pomiędzy Go-Ahead Group a koncernem ADL. Warto tutajdodać, że tegoroczne zakupy przewoźnika u brytyjskiego producenta w zakresie miejskichautobusów wyniosą ponad 1000 szt.(!), w tym około 500 szt. trafi do Londynu, a dalsze500 szt. do innych ośrodków miejskich obsługiwanych przez Go Ahead jak: Oxford, Essex, Lincoln, Yorkshire,Manchester, Renfrewshire, Glasgow, Lothian czy Perth Dundee.
Największa e-flota w Europie
-?Autobusy hybrydowe to początek naszej ekologicznejofensywy. W tym roku będziemy wprowadzać do naszej floty aż 51 szt. niskopodłogowychautobusów elektrycznych. Tym samym firma Go Ahead London będzie posiadać największąelektryczną flotę autobusów w Europie. Ten historyczny dla nas kontrakt toefekt współpracy brytyjskiego producenta Alexander Dennis Limited z chińskimproducent autobusów BYD” ? podkreśla Richard Harrington, dyrektor technicznyz Go Ahead London.
Harrington zapytany o kolejne przejście z Go Ahead z hybrydy na autobusy elektrycznypowiedział:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-?Postęp technologiczny stawia prze nami nowe wyzwania. Pojazdyelektryczne na pewno są przeszłością transportu, ale nie ulega wątpliwości, żehybrydowe konstrukcje również będą odgrywać dużą rolę i to zarówno w krótko-, jaki długookresowej perspektywie. Celem TfL jest posiadanie do 2020 roku 300w pełni elektrycznych autobusów w eksploatacji, co jest realistycznym celem w świetlekwestii zaopatrzenia pojazdów w energię elektryczną, co przy tej skali taboru jest już sporym wyzwaniem.”
„