Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Gminne i miejskie linie w Bogatyni obsłuży PKS. Z Leśnej

infobus
13.01.2021 08:00

Bogatynia rzutem na taśmę znalazła przewoźnika do obsługi trzech linii w ramach komunikacji miejskiej oraz linii w ramach komunikacji gminy.

Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na dwie części

Dwa zadania

  • część 1 - dotyczy wykonania usług przewozowych w komunikacji miejskiej na terenie gminy Bogatynia w okresie od 1 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2021 roku (linie A, B i C),
  • część 2 – dotyczy organizacji gminnych przewozów pasażerskich na terenie gminy Bogatynia w okresie od 1 stycznia 2021 roku do 31 grudnia 2021 roku. W tym przypadku do obsługi będą dwie trasy: Bogatynia - Jasna Góra – Bogatynia oraz Bogatynia - Wolanów - Wyszków – Bogatynia.

W dniu 28 grudnia urzędnicy otworzyli oferty od dwóch przewoźników:

  • VEKTOR Wojciech Pławiak – część 1 – 285 665,88 PLN, część 2 – 154 284,18 PLN,
  • Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Leśnej sp. z o.o. – część 1 – 267 306,89 PLN, część 2 – 137 714,28 PLN.

Co ciekawe z oferty wykonawców dowiadujemy się, że żaden z zaoferowanych przez przewoźników autobusów nie będzie spełniał norm Euro 6 i będą to pojazdy starsze niż dwuletnie. Jednak gmina, długo nie zastanawiając się, wybrała ofertę PKS w obu zadaniach. Zatem to oferta najtańsza okazała się najkorzystniejszą.

Jakie autobusy?

Do wykonywania zadania 1 potrzebny jest 1 autobus o liczbie miejsc siedzących minimum 22 oraz miejsc stojących minimum 33, przystosowany do regularnej publicznej komunikacji miejskiej. Przewoźnik musi dodatkowo posiadać autobus zastępczy. Ponadto, autobus powinien posiadać właściwe i czytelne oznakowanie pojazdów poprzez umieszczenie widocznych z zewnątrz tablic informacyjnych o numerze linii (z przodu i z tyłu pojazdu),  oznaczenie przystanku docelowego oraz herb miasta Bogatynia (na bokach autobusu - duży format). W zakresie komfortu podróżowania autobus musi posiadać: oświetlenie, klimatyzację, ogrzewanie, miejsca dla podróżnych z bagażem (zakupami) oraz miejsca dla osób niepełnosprawnych na wózkach. Autobus powinien mieć możliwość obniżenia podłogi przy wsiadaniu.

Z kolei do części 2 przeznaczone mają być co najmniej 2 autobusy o liczbie miejsc siedzących minimum 14 (każdy) przystosowanymi do regularnej publicznej komunikacji. W tym przypadku, zamawiający chce, aby wykonawca również posiadał dodatkowy autobus zastępczy. Pozostałe wymogi względem taboru są takie same jak przy części 1 przetargu.

W ramach części 1 zamawiający szacuje, że do wykonani w ciągu roku będzie około 72 456,76 wzkm. Z kolei przy części 2 – przewoźnik prawdopodobnie wykona 36 822,00 wzkm.