Gmina Zakrzew ponawia przetarg na cztery elektrobusy. Z ZTP 2.0
29 sierpnia Gmina Zakrzew ponowiła przetarg na zakup czterech nowych autobusów elektrycznych wraz z ładowarkami. Pierwsze postępowanie unieważnione zostało 8 sierpnia.
Nowe autobusy mają przyjechać do gminy do 10 sierpnia 2023 roku. Zakupione elektryki będą przeznaczone do uruchomienia komunikacji publicznej w gminie. Niestety, za pierwszym razem żaden z producentów nie złożył oferty. Powodem tej masowej absencji nie był budżet, a zbyt skomplikowana specyfikacja. Mamy nadzieję, że teraz będzie prościej i mazowiecka gmina będzie mogła przebierać w elektrycznych ofertach. Przypomnijmy, że ten kontrakt ma dofinansowanie z "Zielonego Transportu Publicznego 2.0."
Klasa MAXI
Zakrzew szuka elektrobusów klasy MAXI o długości około 12 m (+/-2%) i wysokości max. 3,3 m. Autobusy mają być napędzane silnikami elektrycznymi o minimalnej mocy 160kW. Energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach litowo-jonowo-tytanowych (LTO) o pojemności minimum 240 kWh, superkondensatorach lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Urządzenia magazynujące energię elektryczną w autobusie mają być ładowane za pomocą złącza plug-ino mocy dostosowanej do potrzeb ładowania baterii zastosowanych w autobusie, w taki sposób, by można było naładować całkowicie rozładowane baterie w czasie nie dłuższym niż 6 godzin.
Pojazdy będą posiadać oddzielone od przedziału pasażerskiego stanowisko kierowcy (kabina zamknięta). Oddzielenie od przedziału ma być częściowo przeszklone. W przestrzeni pasażerskiej podłoga ma być płaska na całej powierzchni przeznaczonej dla pasażerów stojących. Pasażerowie usiądą na fotelach o ergonomicznym kształcie, wandaloodpornych, tj. o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu „graffiti”. Wkładki tapicerskie siedziska i oparcia powinny być wyposażone w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. Do dyspozycji pasażerów będą 4 gniazda USB. Informacja pasażerska to tablice kierunkowe zewnętrzne diodowe w kolorze białym. Z kolei wewnątrz informacji można będzie zasięgnąć z tablicy LCD o przekątnej 22 cali oraz z tablicy diodowej, dwuwierszowej.
Do tego samorząd chce zamówić dostawę i montaż czterech ładowarek o mocy 40 kW i czterech ładowarek o mocy 120 kW w następujących miejscowościach:
a) Wacyn– 4 szt. – 40 kW,
b) Dąbrówka Nagórna – 1 szt. – 120 kW,
c) Zakrzewska Wola -1 szt. – 120 kW,
d) Jaszowice – Kolonia – 1 szt. – 120 kW,
e) Zakrzew– 1 szt. – 120 kW.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
PUNKTACJA OFERT
Na oferty Zakrzew czeka do 26 września. Następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje na podstawie trzech kryteriów (identycznych jak w pierwszym zamówieniu). To:
- cena (60%),
- rozwiązania techniczne (35%),
- warunki gwarancji (5%).
Do tego zakrzewski budżet w powtórce jest większy niż za pierwszym razem. To suma 10.152.000.00 PLN netto. Przypomnijmy, że kwota przeznaczona na sfinansowanie pierwszego zamówienia wynosiła 9.654.065 PLN netto, co dawało. jednostkową ceną zakrzewskiego elektrobus na poziomie 2.413.516 PLN netto. Teraz to 1.538.000 PLN netto.
W zakresie przetargowych wymagań mamy m.in.:
- środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 10 000 000 PLN;
- polisę OC na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 10 000 000 PLN;
- doświadczenie w postaci dostaw co najmniej 4 sztuk autobusów elektrycznych miejskich klasy wielkościowej MAXI 12 metrów w okresie ostatnich 3 lat + co najmniej 8 punktów ładowania autobusów elektrycznych (zajezdniowych, przez złącze plug-in, każdy zdolny do pełnego naładowania magazynu energii i autobusu) w tym co najmniej: 4 szt. o mocy min. 40kW oraz 4 szt. o mocy min. 120 kW;
- wadium w wysokości 180 000 PLN.