Gmina Staszów kupuje nowe autobusy. Jeden Diesel i jeden elektryk. Z Polskiego Ładu

infobus
05.05.2023 16:00

W dniu 28 kwietnia Gmina Staszów ogłosiła przetarg na dostawę łącznie dwóch autobusów, z czego jeden ma być napędzany silnikiem spalinowym, a drugi - elektrycznym.

Zamówienie jest realizowane w ramach projektu pod nazwą: „Zakup taboru niskoemisyjnego na potrzeby transportu publicznego miasta i gminy Staszów”. Inwestycja w nowe autobusy nastąpi z udziałem środków pochodzących z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

Dwa autobusy – dwa zadania

Ogłoszony w tym przedmiocie przetarg został podzielony na dwa zadania, z czego:

  • zadanie nr 1 – obejmuje zakup fabrycznie nowego autobusu z silnikiem spełniającym normę Euro 6, przeznaczonego do przewozu osób (kat. M3, klasa III). Autobus musi posiadać 33 miejsca siedzące, ma być wyprodukowany w 2022 lub w 2023 roku,
  • zadanie nr 2 - zakup fabrycznie nowego autobusu, przeznaczonego do przewozu osób o napędzie elektrycznym (kat. M3). Autobus musi posiadać łącznie 22 miejsca w tym: 16 siedzących, 5 stojących oraz miejsce na wózek inwalidzki. Autobus musi być fabrycznie nowy, wyprodukowany w 2022 lub w 2023 roku.

Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych, dotyczących poszczególnych zadań, objętych przedmiotowym zamówieniem.

fot. GAiT Gdańsk

Przetargowe formalności

Kryteria, jakimi będzie kierował się zamawiający przy wyborze oferty najkorzystniejszej dla zadania nr 1 i 2 są takie same. Należą do nich:

  • cena – 60 %,
  • okres gwarancji i rękojmi (na silnik/napęd elektryczny, wszystkie podzespoły autobusu, obejmujące prawidłowe funkcjonowanie autobusu, wady materiałowe i fabryczne oraz zabudowę służącą do przewozu osób) licząc od daty podpisania protokołu odbioru z limitem kilometrów 200 000 na cały okres obowiązywania – 40 %.

Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 30 maja.

Termin wykonania zamówienia to 11 miesięcy od dnia podpisania umowy – dla obu zadań.

Zamawiane autobusy

Autobus z zadania nr 1 ma posiadać następujące parametry:

  • długość do 8,7 m, szerokość do 2,4 m, wysokość do 3,15 m,
  • zbiornik paliwa min. 90 litrów,
  • silnik Euro 6, o mocy minimum 129Kw/ 175 KM,
  • fotele pasażerskie w układzie dwa po lewej, dwa po prawej stronie,
  • oddzielne układy klimatyzacji dla przedziału kierowcy oraz dla przestrzeni pasażerskiej.

Z kolei elektryk z zadania nr 2 ma charakteryzować się następującymi parametrami:

  • długość do 8,0 m, szerokość do 2,2 m, wysokość do 3,0 m,
  • silnik elektryczny, o mocy minimum 200 kW,
  • baterie trakcyjne litowo-jonowe min. 140 kW,
  • przebieg na jednym ładowaniu – minimum 250 km,
  • klimatyzacja całopojazdowa,
  • drzwi pasażerskie dwuskrzydłowe sterowane z miejsca kierowcy w układzie 0-2-0.