Gmina Staszów kupuje nowe autobusy. Jeden Diesel i jeden elektryk. Z Polskiego Ładu
W dniu 28 kwietnia Gmina Staszów ogłosiła przetarg na dostawę łącznie dwóch autobusów, z czego jeden ma być napędzany silnikiem spalinowym, a drugi - elektrycznym.
Zamówienie jest realizowane w ramach projektu pod nazwą: „Zakup taboru niskoemisyjnego na potrzeby transportu publicznego miasta i gminy Staszów”. Inwestycja w nowe autobusy nastąpi z udziałem środków pochodzących z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Dwa autobusy – dwa zadania
Ogłoszony w tym przedmiocie przetarg został podzielony na dwa zadania, z czego:
- zadanie nr 1 – obejmuje zakup fabrycznie nowego autobusu z silnikiem spełniającym normę Euro 6, przeznaczonego do przewozu osób (kat. M3, klasa III). Autobus musi posiadać 33 miejsca siedzące, ma być wyprodukowany w 2022 lub w 2023 roku,
- zadanie nr 2 - zakup fabrycznie nowego autobusu, przeznaczonego do przewozu osób o napędzie elektrycznym (kat. M3). Autobus musi posiadać łącznie 22 miejsca w tym: 16 siedzących, 5 stojących oraz miejsce na wózek inwalidzki. Autobus musi być fabrycznie nowy, wyprodukowany w 2022 lub w 2023 roku.
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych, dotyczących poszczególnych zadań, objętych przedmiotowym zamówieniem.
Przetargowe formalności
Kryteria, jakimi będzie kierował się zamawiający przy wyborze oferty najkorzystniejszej dla zadania nr 1 i 2 są takie same. Należą do nich:
- cena – 60 %,
- okres gwarancji i rękojmi (na silnik/napęd elektryczny, wszystkie podzespoły autobusu, obejmujące prawidłowe funkcjonowanie autobusu, wady materiałowe i fabryczne oraz zabudowę służącą do przewozu osób) licząc od daty podpisania protokołu odbioru z limitem kilometrów 200 000 na cały okres obowiązywania – 40 %.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 30 maja.
Termin wykonania zamówienia to 11 miesięcy od dnia podpisania umowy – dla obu zadań.
Zamawiane autobusy
Autobus z zadania nr 1 ma posiadać następujące parametry:
- długość do 8,7 m, szerokość do 2,4 m, wysokość do 3,15 m,
- zbiornik paliwa min. 90 litrów,
- silnik Euro 6, o mocy minimum 129Kw/ 175 KM,
- fotele pasażerskie w układzie dwa po lewej, dwa po prawej stronie,
- oddzielne układy klimatyzacji dla przedziału kierowcy oraz dla przestrzeni pasażerskiej.
Z kolei elektryk z zadania nr 2 ma charakteryzować się następującymi parametrami:
- długość do 8,0 m, szerokość do 2,2 m, wysokość do 3,0 m,
- silnik elektryczny, o mocy minimum 200 kW,
- baterie trakcyjne litowo-jonowe min. 140 kW,
- przebieg na jednym ładowaniu – minimum 250 km,
- klimatyzacja całopojazdowa,
- drzwi pasażerskie dwuskrzydłowe sterowane z miejsca kierowcy w układzie 0-2-0.