Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Głogów stawia na MIDI

infobus
22.05.2014 09:07

Komunikacja Miejska w Głogowie odebrał trzy nowe autobusy niskopodłogowe Solaris Urbino 8,6. Koszt ich zakupu wyniósł ponad 2,5 mln złotych. To nie koniec taborowych wzmocnień dolnośląskiego przewoźnika. W sierpniu do głogowskiej floty dołączą kolejne dwa pojazdy tego typu –już z silnikami Euro 6. Najnowsze zakupy zdecydowanie obniżą średni wieku taboru KM, który teraz wynosi ok. 15 lat. Nowe pojazdy zastąpią najstarsze konstrukcje, które zostały wyprodukowane jeszcze na początku lat 90-tych. Co ważne, w ostatnim czasie spółka kupowała główne autobusy, teraz postawiła na nowe konstrukcje i to zakupione ze środków własnych. Krótkie Solarisy to pierwsze fabrycznie nowe pojazdy zakupione przez dolnośląskiego przewoźnika od 2006 r. –“W ubiegłym roku sytuacja spółki pozwoliła na to, że podjęliśmy decyzję o inwestycji w nowe autobusy”–mówi prezydent miasta, Jan Zubowski. Wówczas dzięki dofinansowaniu z ZPORR firma nabyła 6 szt. niskopodłogowych autobusów Urbino 12. W ramach tego samego funduszu udało się dwa lata później wdrożyć także Głogowską Kartę Miejską. Najnowsze modele Urbino 8,6 są w pełni niskopodłogowe, mają długość 8,6 m i pojemność 51 miejsc. Pojazdy zostały wyposażone w silniki Cummins spełniające normę Euro 5. Autobusy wyposażone są m.in. klimatyzację miejsca;pracy kierowcy oraz kamery monitorujące wnętrze pojazdu. Ich zadanie to obsługa głogowskich linii w godzinach pozaszczytowych i w weekendy. Natomiast w szczycie na ulicach miasta będą eksploatowane przede wszystkim konstrukcje 12-metrowe. Pierwszymi pasażerami autobusu były przedszkolaki z Przedszkola Publicznego nr 19, które zaproszenie na pierwszą przejażdżkę otrzymały od Prezydenta Miasta.

Solaris Urbino 8,6 w barwach KM GłogówSolaris Urbino 8,6 w barwach KM GłogówSolaris Urbino 12 w barwach KM Głogów Solaris Urbino 12 w barwach KM Głogów
Aktualnie Komunikacja Miejska Głogów obsługuje 8 linii. Jej flota składa się z ok. 30 szt. autobusów, w tym 6 szt. wspomnianych Urbino 12 z 2006 r., a także 6 szt. niskopodłogowych MAN-ów (w tym jeden klasy MIDI –NM 223.3), zakupionych w ostatnich latach z wtórnego rynku. Tabor uzupełniają wysłużone już DAB-y (4 szt.) i Jelcze (17 szt.), z których te najstarsze –M11 z 1995 r. –będą odchodzić w tym roku na zasłużoną emeryturę.