W Gliwicach ma się pojawić 16 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o długości 12-metrów. Nowością jest wymóg zastosowania silników spełniających normę czystości spalin EEV. Dopiero co zakończyła się realizacja ubiegłorocznego kontraktu na dostawę w 2008 roku 15 sztuk nowych niskopodłogowych autobusów przegubowych dla Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gliwicach wygranego przez Solaris Bus&Coach S.A. z modelem Urbino 18 a już ogłoszony został przetarg na dostawę kolejnych nowych autobusów. Zgodnie z warunkiem przetargu przed upływem 180 dni od wyboru dostawcy w Gliwicach ma się pojawić 16 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o długości 12-metrów. Nowością jest wymóg zastosowania silników spełniających normę czystości spalin EEV. Do tej pory żaden ze Śląskich przewoźników nie zdecydował się na wprowadzenie do eksploatacji autobusów z tak restrykcyjną normą. Najwyższą normą czystości spalin jaką posiadają autobusy w tym regionie jest EURO 5, w 6 sztukach Solarisów Urbino 18 zakupionych w 2007 roku przez PKM Świerklaniec. Tym samym Gliwice poszły o kolejny krok do przodu w stosunku do pozostałych przewoźników z południa kraju. Nowe autobusy mają posiadać 3-drzwiowe nadwozie, minimum 95 miejsc (w tym 20% siedzących) oraz okna uchylne po obu stronach nadwozia, automatyczne skrzynie biegów oraz czujniki cofania.
Głównymi kryteriami wyboru oferty będą cztery zasadnicze parametry, tj. cena –69%, warunki gwarancji i serwisu –14%, ocena techniczna –14% i co najciekawsze koszt wybranych części zamiennych –3%. Ten ostatni czynnik ma zagwarantować, że przez 10 lat od zakupu autobusów ceny części nie będą drastycznie podnoszone.
PKM Gliwice systematycznie od paru lat wymienia tabor na nowy. W ostatnich latach udało się zakupić m.in. 5 sztuk Solarisów Urbino 15, 3 sztuki Manów Lion’s City, 2 sztuki Manów Lion’s City G oraz 6 sztuk Solarisów Urbino 18. W bieżącym roku do Gliwic dotarło 15 sztuk przegubowych Solarisów Urbino 18 wyposażonych w silniki DAF EURO 4, a do końca czerwca zostanie odebrany jeszcze jeden Solaris Urbino 12.
Gliwice chcą EEV
W Gliwicach ma się pojawić 16 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o długości 12-metrów. Nowością jest wymóg zastosowania silników spełniających normę czystości spalin EEV. Dopiero co zakończyła się realizacja ubiegłorocznego kontraktu na dostawę w 2008 roku 15 sztuk nowych niskopodłogowych autobusów przegubowych dla Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Gliwicach wygranego przez Solaris Bus&Coach S.A. z modelem Urbino 18 a już ogłoszony został przetarg na dostawę kolejnych nowych autobusów. Zgodnie z warunkiem przetargu przed upływem 180 dni od wyboru dostawcy w Gliwicach ma się pojawić 16 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o długości 12-metrów. Nowością jest wymóg zastosowania silników spełniających normę czystości spalin EEV. Do tej pory żaden ze Śląskich przewoźników nie zdecydował się na wprowadzenie do eksploatacji autobusów z tak restrykcyjną normą. Najwyższą normą czystości spalin jaką posiadają autobusy w tym regionie jest EURO 5, w 6 sztukach Solarisów Urbino 18 zakupionych w 2007 roku przez PKM Świerklaniec. Tym samym Gliwice poszły o kolejny krok do przodu w stosunku do pozostałych przewoźników z południa kraju. Nowe autobusy mają posiadać 3-drzwiowe nadwozie, minimum 95 miejsc (w tym 20% siedzących) oraz okna uchylne po obu stronach nadwozia, automatyczne skrzynie biegów oraz czujniki cofania.
Głównymi kryteriami wyboru oferty będą cztery zasadnicze parametry, tj. cena –69%, warunki gwarancji i serwisu –14%, ocena techniczna –14% i co najciekawsze koszt wybranych części zamiennych –3%. Ten ostatni czynnik ma zagwarantować, że przez 10 lat od zakupu autobusów ceny części nie będą drastycznie podnoszone.
PKM Gliwice systematycznie od paru lat wymienia tabor na nowy. W ostatnich latach udało się zakupić m.in. 5 sztuk Solarisów Urbino 15, 3 sztuki Manów Lion’s City, 2 sztuki Manów Lion’s City G oraz 6 sztuk Solarisów Urbino 18. W bieżącym roku do Gliwic dotarło 15 sztuk przegubowych Solarisów Urbino 18 wyposażonych w silniki DAF EURO 4, a do końca czerwca zostanie odebrany jeszcze jeden Solaris Urbino 12.