Glasgow chce mieć 150 elektrobusów. Od ADL-BYD
Grupa transportowa First Bus zamówiła aż 126 elektrycznych autobusów od BYD-ADL, tak aby do 2023 r. mieć w swojej flocie 150 elektryków. Na szczyt ONZ COP26.
To największe jak do tej pory zamówienie na autobusy elektryczne w Szkocji.
Brytyjska para
31 marca Alexander Dennis Limited (ADL) i BYD UK poinformowały o otrzymaniu zamówienia od First Bus na dostawę 126 szt. bezemisyjnych autobusów dla Glasgow, w tym:
- 91 autobusów dwupokładowych BYD-ADL Enviro400EV o długości 10,8 m;
- 35. pojazdów jednopokładowych BYD-ADL Enviro200EV o długości 11,6 m
Wszystkie nowe autobusy zostaną wprowadzone do sieci w Glasgow do marca 2023 roku – czyli przed organizowanym w tym mieście szczytem klimatycznym ONZ COP26.
Szkocka produkcja
Najnowsze pojazdy dołączą do 24 egzemplarzy BYD-ADL Enviro200EV, które działają w Glasgow od stycznia 2020 r. (2 sztuki) i od lutego 2021 r. (22 sztuki). Wszystkie te pojazdy stacjonują w zajezdni First w Caledonia, gdzie są ładowane w nocy. I taki system zostanie utrzymany także dla nowych pojazdów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Paul Davies, dyrektor zarządzający ADL, powiedział:
-„Jest to bardzo duża inwestycja w nowe autobusy elektryczne. First Bus jest na dobrej na drodze do osiągnięcia floty o zerowej emisji do 2035 roku. Cieszymy się na bliską współpracę z nimi i dołożymy wszelkich starań, aby te nowe autobusy wyjechały na ulice Glasgow w odpowiednim czasie.”
Dodajmy, że korzystając z technologii napędowej BYD, ADL wyprodukuje autobusy w swojej szkockiej fabryce w Falkirk, co jak podkreśla producent - przyniesie korzyści lokalnej gospodarce. Dodatkowo ten gigantyczny kontrakt został częściowo dofinansowany przez szkocki rząd, co tak skomentował dyrektor zarządzający BYD UK, Frank Thorpe:
-„Coraz częściej dla władz centralnych i lokalnych eMobility staje się najbardziej realną metodą zapewnienia zrównoważonego, bezemisyjnego transportu publicznego. Bardzo się cieszę, że rząd szkocki wspiera eMobility i mam nadzieję, że w Wielkiej Brytanii pojawią się dalsze „zielone” fundusze. Jesteśmy głęboko przekonani, że przyszłość branży transportowej leży w rozwoju pojazdów napędzanych wyłącznie energią elektryczną. Autobusy elektryczne stanowią najlepsze długoterminowe rozwiązanie dla operatorów transportu publicznego, przynosząc już dziś konkretne, zrównoważone korzyści ”.