Giżycko kupi MIDI autobusy elektryczne. Plus ładowarki
Elektryzująca końcówka roku i kolejny przetarg na autobusy elektryczne.
Tym razem w Gminie Giżycko, która wzbogaci się o autobusy elektryczne i stacje ładowania. Inwestycja zostanie zrealizowana do końca listopada przyszłego roku.
ZAMÓWIENIE Z DOFINANSOWANIEM
Przedmiotem zamówienia jest dostawa autobusów elektrycznych oraz stacji ładowania pojazdów elektrycznych w ramach projektu pod nazwą: „Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gminie Giżycko”, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014–2020. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
- zakup i dostawę 3 sztuk fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów elektrycznych,
- dostawę 2 stacji ładowania pojazdów elektrycznych typu wolnego,
- dostawę aplikacji informacji pasażerskiej.
Wykonawca może złożyć ofertę tylko na całość zamówienia. Niedopuszczalne jest składanie ofert częściowych.
ELEKTRYCZNE FORMALNOŚCI
W kwestii warunków udziału w postępowaniu przetargowym, zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 4 000 000,00 PLN. Dodatkowo urzędnicy chcą, aby wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał dostawę w ramach jednego lub więcej zamówień co najmniej dwóch fabrycznie nowych autobusów o napędzie elektrycznym oraz dostarczył i zamontował co najmniej jedną stację ładowania pojazdów elektrycznych typu wolnego. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 50 000,00 PLN.
OCENA OFERT
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował tylko dwoma kryteriami:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- ceną oferty brutto / waga 60%,
- okresem gwarancji jakości / waga 40%.
Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 30 stycznia.
JAKIE AUTOBUSY
Na szczegółową analizę SIWZ przyjdzie jeszcze czas, lecz ze wstępnej lektury wiemy, że Giżycko poszukuje elektryków klasy MIDI o długości do 10,5 m. Autobusy będą mogły przewieźć 55 pasażerów, w tym 22 na miejscach siedzących. Mają to być konstrukcje niskopodłogowe, lecz zamawiający dopuszcza część wysokopodłogową, która zajmie nie więcej niż 30% podłogi.
Wyposażenie autobusów to m.in. klimatyzacja, ładowarki USB system informacji pasażerskiej LED i LCD, system zliczania potoków pasażerskich, monitoring.