Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Gdyńskie trolejbusy dotrą na Fikakowo

infobus
25.07.2016 13:41
Tojuż pewne. W przyszłym roku gdyńskie trolejbusy zawitają do kolejnej dzielnicy.Będzie to osiedle Fikakowo. Miejscy urzędnicy rozstrzygnęli właśnie przetarg nabudowę pętli trolejbusowej, niezbędnej infrastruktury towarzyszącej ioświetlenia. Oznacza to jeszcze lepsze, bardziej ekologiczne i nowoczesnepołączenie tego znajdującego się w południowo-zachodniej części Gdyni osiedla zmiastem.
Umowa na budowę pętli trolejbusowej na Fikakowiezostanie podpisana najprawdopodobniej już w przyszłym tygodniu. Prace wykonaFirma Budowlano-Drogowa MTM S.A. Planowany termin ich zakończenia to 15listopada 2016 r.

„Prawdopodobnytermin końcowego odbioru robót od wykonawcy to początek 2017 roku, alefaktyczny termin jest uzależniony od wielu czynników. Niektóre z nich, takiejak np. termin wykonania przyłączeń przez ENERGA czy zawarcia umów na dostawęenergii elektrycznej, są niezależne od wykonawcy. Dlatego ostatecznego terminuodbioru końcowego nie da się określić dziś precyzyjnie.” – powiedziaładziennikarzom trójmiejskiego wydania Gazety Wyborczej Teresa Hiszna, naczelnikWydziału Inwestycji gdyńskiego magistratu.

Można jednak przyjąć założenie, że jeśli wszystkopójdzie zgodnie z planem to trolejbusy pojawią się na Fikakowie w połowieprzyszłego roku.
Gdyńskie trolejbusy korzystają już z bateryjnego napęduelektrycznego na Skwerze Kościuszki i alei Jana Pawła II. Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy Zarządu Komunikacji Miejskiej, wyjaśniłdziennikarzom Wyborczej ten nowy trend w komunikacji: „Mający obecnie miejsce rozwój technologii napędów elektrycznychpozwala na założenie, że bateryjny napęd elektryczny już niedługo stanie siędrugim napędem – nadając trolejbusom cechy elektrobusu i tym samym zwiększającich elastyczność w ruchu drogowym. Stworzy to dla nich nowe możliwości dotarciado osiedli nieobjętych siecią trolejbusową.”
W Gdyni kolejne rejony, które będąkorzystać z trolejbusów wyposażonych w układ jazdy bateryjnej to właśnieFikakowo, a następnie Demptowo. W planach jest także połączenie z Ergo Areną igdańskim Jelitkowem. W dalszej kolejności obsługę pojazdami elektrycznymiprzewiduje się na obszarze Gdyni-Zachód.
Gdyńska komunikacja trolejbusowa już niedługo możeotrzymać kolejny ważny impuls do rozwoju. W ramach Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko Gdynia zamierza ubiegać się odofinansowanie zakupu m.in. 30 pojazdów elektrycznych oraz 21 baterii akumulatorowychdo trolejbusów. Powinny pojawić się one na ulicach gdyńskich jeszcze w2018 roku. Pomogą one również w obsłudze trasy na Fikakowo.