Gdyńskie testy Trollino 18 z wodorowym ekstenderem
Od 22 maja, w Gdyni, testy homologacyjne przechodzi prototyp trolejbusu Solaris Trollino 18 z wodorowymi ogniwami paliwowymi, o długości 18,75 m. Pojazd docelowo trafi do stolicy Łotwy. Nad polski morzem nie wyjedzie nażadną regularną linię.
Przypomnijmy, że Gdynia nie posiada przegubowych trolejbusów.Jedyne takie konstrukcje w Polsce eksploatuje MPK Lublin, w liczbie 12 szt.(Solaris Trollino 18M). Tamtejszy ZTM niebawem zamówi kolejnych przegubowce „na szelkach”, które mają pojawić się w na ulicach w maju 2018roku.
Wodorowy ekstender
Testowany trolejbus został wyposażony w wodorowe ogniwa paliwowe(napęd pomocniczy) o mocy 100 kW z regulatorem w postaci bateriilitowo-tytanowych o mocy 23 kW. Dzięki akumulatorom – podobnie jak cztery znane już zgdyńskich ulic trolejbusy Trollino 12M – będzie mógł część trasy pokonywać bezkonieczności podpięcia pod trakcję. Pojazd wyposażono m.in. w automatyczniewysuwaną rampę wjazdową dla wózków, podwójne monitory wewnętrzne, bramkiliczące pasażerów a dla kierowcy: lodówkę i alkomat. Taki bogaty zestaw stanowidoskonały materiał testowy dla gdyńskiego PKT. Nowy trolejbusy zrobił sporewrażenie na pasażerach
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Gdynia chce na zakupach
Jak już informowaliśmy w InfoBusie, Gdynia w ramachaktualnej perspektywy finansowej funduszy unijnych, chce kupić 30 szt.trolejbusów – wszystkie z dodatkową baterią. 16 z nich ma być pojazdami klasyMEGA, a 14 klasy MAXI. Jeżeli wszystko dobrze pójdzie, pierwsze z nich pojawiłsię w zajezdni PKT w 2018 roku. Ich zakup obejmuje projekt złożony w ramachProgramu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łącznie opiewa on na zakup90 nowych pojazdów, w tym trolejbusów i autobusów. Szacowana wartość zamówieniato 143 mln zł, z czego dofinansowanie wynosi ok. 90 mln zł.
„