Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdyński klasyk w przetargu ZKM na obsługę linii autobusowych 191 i 193

infobus
04.12.2023 13:01

28 listopada Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni otworzył oferty w przetargu na obsługę dwóch linii autobusowych kursujących z Gdyni do gmin Żukowo i Szemud.

W przetargu starły się dwie firmy – PA Gryf i Irex. Warto dodać, że podobna sytuacja miała miejsce w innym przetargu ZKM Gdynia, dotyczącym linii sopockich. Umowa z wybranym wykonawcą ma być zawarta na okres 36 miesięcy, tj. od dnia 1 stycznia 2024 roku do dnia 31 grudnia 2026 roku.

Linie 191 i 193

Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia, w którym otwarte zostały oferty,  jest świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego (przewozu regularnego w ramach lokalnego transportu zbiorowego, tj. komunikacji miejskiej) na liniach 191, 193 w Gdyni, gm. Żukowo i gm. Szemud, czterema autobusami miejskimi niskopodłogowymi. Szacunkowa liczba wozokilometrów w okresie zamówienia wynosi 713 669.

Zamówienie obejmuje obsługę następujących brygad:

  • 191/1, 191/2, 191/4, 191/5, 193/1, 193/2, 193/3 – w dni powszednie od poniedziałku do piątku, czterema autobusami,
  • 191/1 – w soboty, jednym autobusem,
  • 191/1 – w niedziele i święta, jednym autobusem.
28 listopada Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni otworzył oferty w przetargu na obsługę dwóch linii autobusowych kursujących z Gdyni do gmin Żukowo i Szemud.
28 listopada Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni otworzył oferty w przetargu na obsługę dwóch linii autobusowych kursujących z Gdyni do gmin Żukowo i Szemud.

Jakie autobusy?

Do obsługi w/w linii mają być skierowane autobusy:

  • SN – o długości od 11,01 m do 13,50 m, lub,
  • PN – o długości od 17,50 m.

ZKM nie ma wymagań względem roku produkcji autobusów, lecz chce aby spełniały normę emisji spalin minimum Euro 5. Autobusy solowe muszą przewieźć co najmniej 85 pasażerów, zaś przegubowe -  co najmniej 135. Kabina kierowcy ma być typu półzamkniętego, niesięgająca poza 3/4 szerokości autobusu. Pojazdy mają być wyposażone w siedzenia typu miejskiego o ergonomicznym kształcie. Pod tapicerką ma znaleźć się gąbka zmiękczająca. Autobusy oczywiście mają posiadać barwy ZKM Gdynia, tzn. ich kolorystyka zewnętrzna będzie biało-niebieska (RAL 9010 i 5017).

Gdyński klasyk w przetargu ZKM na obsługę linii 191 i 19 / fot. ZKM Gdynia
Gdyński klasyk w przetargu ZKM na obsługę linii 191 i 19 / fot. ZKM Gdynia

Gdyński klasyk

28 listopada do ZKM Gdynia wpłynęły oferty od dwóch podmiotów. Pochodzą one od:

  • Przewozów Autobusowych Gryf sp. z o.o. sp.k. – cena 6 166 100,16 PLN,
  • IREX-3 Sp. z o.o. i IREX-TRANS sp. z o.o. – cena 7 669 087,07 PLN.

Wychodzi więc na to, że najprawdopodobniej obsługa linii do Żukowa zostanie po staremu, bowiem PA Gryf jest zdecydowanie tańszy od konkurenta. Co ciekawe, dla ZKM Gdynia szykują się oszczędności, bowiem organizator przewozów na obsługę dwóch linii ma przygotowaną sumę 6 590 000,00 PLN.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://portal.smartpzp.pl/zkmgdynia/public/postepowanie?postepowanie=55938753