Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Gdyński debiut Trollino 24 dla Salzburga

infobus
03.06.2019 16:00

Ma 24 metry długości, dwa przeguby i jest najdłuższymtrolejbusem, jaki kiedykolwiek wyjechał na polskie ulice. Jego Długość – SolarisTrollino 24 – od 3 czerwca będzie testowany w Gdyni.

W tym tygodniu najnowszy trolejbus Solarisa – i jednocześnie pierwszy wyprodukowanyw Polsce dwuprzegubowy trolejbus – rozpocznie swoje homologacyjne testy wGdyni, realizowane wspólnie z Przedsiębiorstwem Komunikacji Trolejbusowej. Sprawdzian odbędzietylko w pomorskim mieście, czyli jest to podobna historia , jak z przegubowym trolejbusemTrollino 18 z extenderem wodorowym dla Rygi, który także przechodził drogowy test na ulicach pomorskiego miasta.

-„To dla nas duże wyróżnienie. Sieć trolejbusową mamyjeszcze w Tychach i Lublinie, ale to Gdynia bardzo blisko współpracuje zSolarisem, czego przykładem jest ostatni zakup 30 trolejbusów tego producenta –podsumował test Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia.

Wakacyjny test

Gdyńskie testy homologacyjne potrwają ok. 6 tygodni – do 19lipca. Podczas tych jazd Trollino 24 nie będzie zabierał pasażerów. Jesienią pojazdoficjalnie zadebiutuje na światowych targach Busworld w Belgii. Co potem? Trolejbus mabiałe barwy z czerwonymi dodatkami, co wskazuje, że docelowo będzie eksploatowanyw Salzburgu. Jest to o tyle ciekawe, że zeszłoroczny przetarg tego miasta zazakup trójczłonowych trolejbusów wygrał szwajcarski Hess, ale widocznie to nie wniczym nie przeszkadza, aby także pojazd z Polski pokazał swoje możliwości wtym mieście. Być może trafi on także do innych miast w Szwajcarii – Zurychu, Genewy czy Lucerny – gdzie są użytkowane najdłuższe w Europie, 24-metrowe trolejbusy. 

Szwajcarski standard

Trollino 24 z układem drzwi 2-2-2-2-2 oferuje 52 miejscasiedzące, w tym 14 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Do tegoprzewidziano przestrzeń na wózki – przy drugich i piątych drzwiach. Z tyłupojazdu znalazło się także miejsce na rowery, o czym informują piktogramy na podłodze.

Osprzęt elektryczny do trolejbusu dostarczył czeski Cegelec.Pojazd posiada dwie osie napędowe i wyposażony jest w dodatkową baterięumożliwiającą jazdę poza siecią trakcyjną.

Najważniejszym elementem gdyńskich testów będzie sprawdzian skomplikowanychsystemów elektronicznych, które m.in. odpowiadają za to, aby tył pojazdu nie”ścinał” zakrętów podczas pokonywania rond czy skrzyżowań.

Docelowo 24-metrowe pojazdy w ofercie Solarisa mają byćtakże dostępne z napędem elektrycznym, a także z hybrydowym. To oznacza MEGA platformę.