Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Gdynia wybiera linie do obsługi elektrobusami

infobus
28.11.2018 12:15
Gdynia rozpoczyna działania, które są wstępem do wprowadzenia do eksploatacji pierwszych autobusów elektrycznych. Przygotowania ruszą od zmian na kilku liniach. Zebrane dane posłużą do planowania tras kupowanych w przyszłości autobusów bateryjnych.
Elektromobilność w Gdyni powoli wkracza w kolejną fazę – przed miastem stoi wprowadzenie do taboru komunikacji miejskiej pierwszych zeroemisyjnych autobusów elektrycznych. Nowoczesne pojazdy będą mogły dojechać wszędzie tam, gdzie nie sięga sieć trakcyjna, z której korzystają trolejbusy. Miasto jest już gotowe na pierwszy formalny krok, który umożliwi wprowadzenie elektrobusów na ulice, wybrano też wstępnie rozwiązania technologiczne.
W autobusach elektrycznych, które będą eksploatowane w Gdyni, przyjęto rozwiązanie doładowywania baterii za pomocą pantografowych stacji szybkiego ładowania zlokalizowanych na krańcach. Rozwiązanie to podnosi bezpieczeństwo eksploatacji elektrobusów – ograniczając ryzyko rozładowania ich baterii na trasie, zwiększa przestrzeń do wykorzystania przez pasażerów i tym samym komfort ich podróżowania, a jednocześnie racjonalizuje koszty zakupu pojazdów. To przede wszystkim mniejsza ilość nabywanych baterii, które stanowią na chwilę obecną najdroższy komponent autobusu elektrycznego.
Zanim elektryczne autobusy trafią do Gdyni, najpierw trzeba dostosować część z już istniejących linii do nowych możliwości. Od 1 grudnia część gdyńskich pasażerów będzie musiała w związku z tym przygotować się na drobne zmiany w trasach autobusów.
Co ulegnie zmianie? W skrócie: zmienią się trasy linii 119, 190 i 282, linię 137 zastąpią kursy linii 190 na nowej trasie, zreorganizowana będzie obsługa Dworca Morskiego i Domu Marynarza, a linia 119 zacznie kursować także w soboty. Z początkiem grudnia do nowej sytuacji dostosują się też rozkłady linii 160, 170 i 194, a więcej kursów trolejbusów linii 31 pojedzie do ERGO Areny przy wykorzystaniu baterii.
Do elektryfikacji w pierwszym etapie zostały wybrane linie 128, 133, 150, 190 i 282 oraz N40 i N94.