Szykuje się duża wymiana taboru gdyńskich spółekprzewozowych . Jeśli miasto pozyska dofinansowanie z POIŚ, na ulice wyjadądziesiątki nowych autobusów i trolejbusów. Te drugie miałyby umożliwićuruchomienie nowych połączeń. Mowa o kursach do gdyńskiego Demptowa, a nawet gdańskiegoJelitkowa w Gdańsku. I to co najciekawsze bez konieczności budowy trakcjitrolejbusowej.
Gdynia będzie walczyć o dofinansowanie zakupu aż 55nowych autobusów zasilanych olejem napędowym i 30 trolejbusów, które dodatkowo będąwyposażone w bardzo pojemne baterie. Jednak to nie koniec plan zakłada teżzakup 21 kompletów akumulatorów do trolejbusów. Dzięki takiej modernizacji starsze”szelkowce” będą mogły pokonywać jeszcze dłuższe dystanse bezkonieczności korzystania z sieci trakcyjnej. To oznacza, że pilotażowy projektmodernizacji Solarisów Trollino 12M spełnił oczekiwania PKT.
– „Mającymiejsce rozwój technologii napędów elektrycznych pozwala na założenie, żebateryjny napęd elektryczny już niedługo stanie się drugim napędem – nadająctrolejbusom cechy elektrobusu i tym samym zwiększając ich elastyczność w ruchudrogowym” – powiedział Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy gdyńskiegoZarządu Komunikacji Miejskiej dziennikarzom Gazety Wyborczej.
Wstępnie szacowany koszt zakupu pojazdów to około143,5 mln zł. Dofinansowanie z POIŚ, o które będzie ubiegać się miasto, może wynieść około 87,5 mln zł,czyli do 65% wydatków kwalifikowanych.
Złożenie wniosku o pozyskanie grantu unijnego zaplanowanona grudzień 2016 roku. Do tego jeśli założyć, że umowy z wybranymi dostawcami pojazdówzostaną podpisane w czwartym kwartale 2017 roku to jest szansa, że jeszcze w2018 roku mieszkańcy Gdyni poczują wyraźne odmłodzenie floty.
Wraca temat trolejbusów do Gdańska
Nowe autobusy zastąpią wyeksploatowany tabor, natomiast trolejbusy i baterieniosą nowe możliwości . Dzięki temu pojazdy z drugiej grupy mogłyby pojawić sięna osiedlach, na których nie istnieje trakcja.. Trolejbusy już jeżdżą bez siecitrakcyjnej na Skwer Kościuszki i aleję Jana Pawła II (linia 21).
O trolejbusy do gdańskiej Ergo Areny próbowałwalczyć Jacek Karnowski, prezydent Sopotu. Na temat tego połączenia trwająjeszcze rozmowy magistratów gdańskiego i gdyńskiego. Jednak mimo wcześniejszegozainteresowania tym pomysłem, gdańscy urzędnicy nie wykazują dziś wielkiegoentuzjazmu.
„