Gdynia: Konsorcjum z PKM na czele wygrywa przetarg na obsługę linii do 2011
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni informuje o ogłoszeniu przetargu na świadczenie usług przewozowych na liniach komunikacji miejskiej organizowanej przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni we wszystkie dni tygodnia (w ramach tzw. rezerwy) obejmujące: a) realizację wybranych kursów na stałych liniach autobusowych i trolejbusowych, zgodnie z obowiązującym aktualnie na danej linii rozkładem jazdy, w zastępstwie przewoźnika, który czasowo nie jest w stanie świadczyć usług przewozowych, b) realizacją dodatkowych, nieuwzględnionych w rozkładach jazdy, kursów na stałych liniach autobusowych i trolejbusowych lub obsługę dodatkowych linii autobusowych, w związku z: – remontami i zamknięciami dróg, – obsługą dodatkowego ruchu pasażerskiego związanego ze świętami (w tym przede wszystkim z uroczystością Wszystkich Świętych) oraz imprezami masowymi (kulturalnymi, sportowymi, handlowymi, itp.), przejazdami zorganizowanych grup pasażerów do kin, teatrów i innych miejsc, – wstrzymaniem kursowania pociągów przez PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o., – innymi przyczynami uzasadniającymi uruchamianie dodatkowych usług. Całkowita końcowa wartość zamówienia: 4 239 000,00 PLN. DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 30.10.2008.. LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.. NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA: konsorcjum Wykonawców : 1/ Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej sp. z o.o. – lider konsorcjum, członkowie konsorcjum: 2/ Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej sp. z o.o., 3/ Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej sp. z o.o., 4/ Veolia Transport Pomorze sp. z o.o., 5/ Pomorska Komunikacja Samochodowa sp. z o.o., 6/ Marian Kotecki prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Przewozy Autobusowe ,,GRYF’ Marian Kotecki, 7/ Joanna Ornowska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Ornowski Travel, ul.Chwaszczyńska 169, PL-81-571 Gdynia. E-mail [email protected]. Tel. (48-58) 622 00 71. URL: www.pkmgdynia.pl. Faks (48-58) 629 09 46. Liczba miesięcy: 38.
Poniżej prezentujemy fragmenty specyfikacji –jest ona tradycyjnie –jak to z ZKM Gdynia bywa bardzo szczegółowa. Dla miłośników. „Wykonawcy zobowiązani są świadczyć usługi stanowiące przedmiot niniejszego postępowania autobusami miejskimi niskopodłogowymi typu: SN – o długości od 11,50 m do 13,50 m, PN – o długości od 17,50 m, spełniającymi: warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262 z późn.zm.) oraz następujące, graniczne parametry techniczno- użytkowe: moc silnika – co najmniej 200 KM w autobusie SN, co najmniej 250 KM w autobusie PN;chłodzenie silnika – cieczą;skrzynia biegów – automatyczna;liczba miejsc ogółem – co najmniej 95 w autobusie SN (dopuszcza się co najmniej 85 w przypadku autobusów zasilanych CNG), co najmniej 150 w autobusie PN;liczba miejsc siedzących – co najmniej 27 (w tym nie więcej niż 2 straponteny) w autobusie SN, co najmniej 40 (w tym nie więcej niż 4 straponteny) w autobusie PN;charakterystyka miejsc siedzących: – siedzenia typu miejskiego, z miękką wkładką na siedzisku i oparciu, – 1 lub 2 siedzenia usytuowane bezpośrednio za I drzwiami na prawym nadkolu, przodem do kierunku jazdy;liczba drzwi dla pasażerów – co najmniej 2 uruchamianych mechanicznie, zdalnie sterowanych przez kierowcę w autobusie SN, co najmniej 3 uruchamianych mechanicznie, zdalnie sterowanych przez kierowcę w autobusie PN;układ drzwi dla pasażerów: – I drzwi przed pierwszą osią, – II drzwi pomiędzy pierwszą i drugą osią, – III drzwi za ostatnią osią w autobusie SN (jeżeli występują), -III drzwi przed trzecią osią, w drugim członie w autobusie PN;- IV drzwi za ostatnią osią w autobusie PN (jeżeli występują);szerokość drzwi w świetle – II (w przypadku autobusu PN również III) co najmniej 1 100 mm, pozostałe co najmniej 650 mm;poziom podłogi – maksymalnie 360 mm od poziomu jezdni (bez stopni wejściowych) w I i II drzwiach oraz bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu;miejsce na wózek – co najmniej na dwa, naprzeciwko II drzwi, po lewej stronie pojazdu (dopuszcza się miejsce na wózki po prawej stronie pojazdu przy II drzwiach, jeżeli drzwi te są otwierane na zewnątrz);liczba okien otwieranych (przesuwnych lub uchylnych) w przedziale pasażerskim – co najmniej 4 w autobusie SN, co najmniej 6 w autobusie PN, przy czym co najmniej 4 w pierwszym członie pojazdu i co najmniej 2 w drugim;do liczby tej nie wlicza się okien o szerokości mniejszej niż 900 mm lub wysokości części otwieranej okna mniejszej niż 200 mm;liczba uchylnych wywietrzników (klap) dachowych – co najmniej 2 w autobusie SN (dopuszcza się 1, pod warunkiem, że liczba okien otwieranych w przedziale pasażerskim wynosi nie mniej niż 8), co najmniej 3 w autobusie PN (dopuszcza się 2, pod warunkiem, że liczba okien otwieranych w przedziale pasażerskim wynosi nie mniej niż 11);urządzenia oświetlające wnętrze pojazdu – zapewniające oświetlenie całego przedziału pasażerskiego, w tym w szczególności wszystkich miejsc, w których znajdują się jakiekolwiek przeszkody dla pasażerów (np. stopnie), umożliwiające odczytanie wszelkich informacji dla pasażerów umieszczonych wewnątrz pojazdu oraz kodu kasownika na skasowanym bilecie;urządzenia sygnalizacyjne dla pasażerów: -przyciski ,,stop’ (co najmniej 1 przycisk na każde 5 miejsc siedzących), umożliwiające zasygnalizowanie kierowcy potrzeby zatrzymania się na przystanku ,,na żądanie’, równomiernie rozmieszczone na całej długości przedziału pasażerskiego, w tym przy każdych drzwiach, – przycisk ,,przyklęk’, umożliwiający zasygnalizowanie kierowcy potrzeby obniżenia poziomu podłogi i ewentualnie użycia pochylni/podnośnika, umieszczony wewnątrz pojazdu w pobliżu miejsca dla wózków, w zasięgu osoby siedzącej na wózku inwalidzkim – w pojazdach wyposażonych w funkcję ,,przyklęku’;kasowniki – elektroniczne z jednakowym dla danego pojazdu systemem kodowania, w liczbie co najmniej równej liczbie drzwi dla pasażerów;informacja o linii: – z przodu i z boku w postaci podświetlanej tablicy lub taśmy z numerem linii i przystankami krańcowymi albo w postaci pełnowymiarowego wyświetlacza elektronicznego prezentującego numer linii i przystanek docelowy, informacja z boku umieszczona pomiędzy I i II drzwiami, -z tyłu w postaci podświetlanej tablicy lub taśmy z numerem linii albo w postaci wyświetlacza elektronicznego prezentującego numer linii, -wewnątrz pojazdu w postaci tablicy lub taśmy z numerem linii i przebiegiem trasy (nazwami ulic lub przystanków) albo w postaci wyświetlacza elektronicznego prezentującego numer linii, przystanek docelowy i przebieg trasy (wyświetlane kolejno nazwy ulic) albo prezentującego numer linii, przystanek docelowy i przystanek bieżący, wyświetlacz umieszczony pod sufitem za kabiną kierowcy w osi podłużnej pojazdu i skierowany do tyłu, w miejscu zapewniającym dobrą widoczność dla pasażerów;radiotelefon – pracujący w strukturze sieci łączności radiowej ZKM w Gdyni, w paśmie 400 MHz;kolorystyka zewnętrzna – biało-niebieska (RAL 9010 i 5017, sposób malowania uzgodniony z Zamawiającym).”