Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdynia: kampania promująca transport publiczny

infobus
24.03.2005 22:12

Wzór jednego z plakatów propagującego podróżowanie komunikacją publiczną. Fot. ZKM GdyniaWzór jednego z plakatów propagującego podróżowanie komunikacją publiczną. Fot. ZKM Gdynia

W autobusach gdyńskiego ZKM rozwieszono plakaty propagujące korzystanie z komunikacji publicznej. Jest to element strategii popularyzowania transportu publicznego jako korzystniejszej alternatywy dla motoryzacji indywidualnej, co – jak zapewnił nas Marcin Gromadzki z ZKM Gdynia – należy do obowiązków ZKM. Metodę polegającą na rozwieszaniu plakatów w autobusach wybrano po badaniu skuteczności różnych działań marketingowych, przeprowadzonych w ubiegłym roku. ” Wyniki tych badań wskazały na akcję plakatową jako jedno z najbardziej efektywnych rozwiązań promocyjnych.” – mówi Marcin Gromadzki. Akcja została sfinansowana z funduszy UE: „Działania promocyjne dotyczące popularyzacji komunikacji miejskiej są częścią Programu Tellus Inicjatywa Civitas finansowanego przez Unię Europejską, która pokryła koszt druku plakatów. Projekty we własnym zakresie zostały wykonane w ZKM w Gdyni. Koszt druku wyniósł 3 128 zł + podatek VAT.” – powiedział InfoBusowi Marcin Gromadzki. „Plakaty (4 projekty) począwszy od marca br. będą sukcesywnie eksponowane w autobusach i trolejbusach w specjalnie do tego celu umieszczonych kasetonach formatu A2, które zamontowano w 300 pojazdach. Wydrukowanych zostało 1600 plakatów (4 rodzaje po 400 sztuk).” – dodaje.