Gdańsk unieważnia przetarg na cabrio-busy
Pomysł z cabrio-busami był świetny, ale niestety będziemymusieli na niego poczekać. O ile w ogóle wróci. Gdańskie Autobusy i Tramwaje unieważniły przetarg nazakup 3 szt. autobusów klasy MINI z odkrytym dachem do obsługi liniiturystycznej.
Oficjalny powód unieważnienia to zaplanowane przez miasto remontyi brak szans na dostawę pojazdów przez tegorocznym sezonem.
– „W związku z wystąpieniem istotnej zmiany okolicznościpowodującej, że wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, GdańskieAutobusy i Tramwaje unieważniają postępowanie. Zamawiający uznał, że w bieżącymroku, z uwagi na uwarunkowania organizacyjno-finansowe, dostawa trzechautobusów miejskich typu Cabrio będzie niecelowa – czytamy w ogólnikowym komunikaciena stronie GAiT.
– „Unieważnienie przetargu jest spowodowane dwoma względami:po pierwsze nie było możliwości, by autobusy zostały dostarczone wcześniej niżwe wrześniu. Po drugie, miasto planuje remonty w obrębie Głównego Miasta, co wznacznym stopniu utrudniałoby funkcjonowanie takiej linii. Na naszą decyzjężadnego wpływu nie miało postępowanie prokuratury w Urzędzie Miejskim ? dodała portalowitrojmiasto.pl Alicja Mongird, rzecznikprasowy spółki GAiT.
Przetargowe spóźnienie
O ile trudno polemizować z remontami, tak argument o zbyt małejilości czasu wydaje się być przesądzający. Gdańsk zabrał się do tego zadania po prostu zapóźno ? podobnie zresztą było z przetargiem na obsługę dwóch pakietów miejskichlinii w przypadku ZTM Gdańsk. GAiT próbował ratować sytuację i zmieniłmiędzyczasie kryteria oceny ofert w przetargu z:
1. Cena. Waga 80
2. Warunki Techniczne. Waga 10
3. Ekologia. Waga 10
na:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
1. Cena. Waga 60
2. Ekologia. Waga 5
3. Termin realizacji. Waga 30
4. Gwarancja. Waga 5
Dodatkowo wydłużając termin składania ofert do 14. marca. Tojednak nie wystarczyło. Produkcja trzech tak skomplikowanych pojazdów w niecałe trzy miesiące jest po prostu mało prawdopodobna. Dlatego decyzjaGdańska jest słuszna, aby projekt bez większego ciśnienia przerzucić na kolejny sezon.Trzymamy kciuki, aby pomysł na zakup pierwszych w Polsce fabrycznie nowych autobusowych kabrioletów gdzieś nie zniknął po drodze.
Przypomnijmy, że trzy nowe minibusy z otwieranym dachemmiały obsługiwać od maja 2017 r. turystyczną linię kursującą po Śródmieściu. Biletmiał kosztować 45 zł, a autobusy – dzięki zamykanemu dachowi – miały byćwykorzystywane przez cały rok.
Na koniec dodajmy, że w zeszłym tygodniu gdańska prokuratura wszczęła postępowaniews. tego przetargu i zabezpieczyła dokumentację przetargową. Zawiadomienie złożyłaosoba prywatna ? najprawdopodobniej związana z przewoźnikami obwożącymi turystów po gdańskim Śródmieściu tzw. melaxami. Ich na pewno najnowsza decyzja GAiT ucieszyła.
„