Gdańsk: Nie ma nowych biletów!
Pierwszy dzień obowiązywania nowych cen na bilety komunikacji miejskiej w Gdańsku już przyniosły pierwsze problemy. Nowych biletów brakuje zarówno w autobusach, tramwajach, jak i w kioskach. Kłopoty są również z informacją o zmianie obowiązujących cen w środkach transportu i na przystankach. – Już od piątku próbowałam kupić nowy bilet, by mieć spokojny początek tygodnia – pisze do nas Anna Glassa, czytelniczka z Gdańska. – Niestety, nie było ich w sprzedaży. Na domiar złego w poniedziałek, przed szóstą rano, kiedy kioski są jeszcze zamknięte, chciałam kupić bilet u motorniczego. Bardzo niemiły pan odpowiedział mi jedynie, że karnetów nowych nie ma. Polecił również, bym skasowała dwa bilety po 70 groszy. Czy tak trudno było zadbać o to, by chociaż kierowcy byli przygotowani na zmiany? – pyta.Tymczasem jak dowiadujemy się w Zakładzie Komunikacji Miejskiej w Gdańsku, który jest wykonawcą przewozów, winy nie ponosi firma.- Niestety, bilety dostaliśmy dopiero w piątek po południu i nie wszystkim kierowcom udało się rozliczyć ze starych karnetów na czas – wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus, rzecznik prasowy ZKM w Gdańsku.Za dystrybcję biletów na terenie miasta, czyli za dostarczenie ich między innymi do pojazdów komunikacji miejskiej odpowiada Zarząd Transportu Miejskiego.- Bilety dotarły do nas dopiero w piątek rano i od razu rozpoczęliśmy ich dystrybucję do punktów sprzedaży i dla ZKM – wyjaśnia Oskar Białowąs, rzecznik prasowy ZTM w Gdańsku.By uniknąć kary za przejazd z nieważnym biletem, ZTM proponuje, by do starego, ważnego cały czas biletu za 30 gr dokupić tzw. dokładkę. Pozwoli to bez kłopotu uzupełnić kwotę. Można tak zrobić jednak dopiero od… dziś. To nie koniec problemów podróżnych. Inna osoba została ukarana opłatą dodatkową za to, że skasowała bilet za 70 groszy. – Kontroler argumentował, że we wszystkich mediach od dłuższego czasu podawane były informacje o zmianach cen – czytamy w liście od Małgorzaty Kalinowskiej. – Nie oglądam Panoramy Gdańskiej ani z wyjątkową wnikliwością nie śledzę informacji prasowych na ten temat. Ponadto nie widziałam nigdzie w mieście informacji o zmianach cen biletów – dodaje.Pasażerowie, którzy zostali ukarani wczoraj mandatem z takiej przyczyny, mają szansę na uwzględnienie odwołania. – Każdy, kto z powodu niedoinformowania został ukarany opłatą dodatkową, powinien odwołać się do ZTM – zachęca Białowąs. – Każde takie pismo przeanalizujemy.AdresZarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku ul. Na Stoku 49, nr tel. 058 309 13 25. W internecie www.ztm.gda.pl .