Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Gdańsk będzie testował Citaro Euro VI

infobus
09.07.2015 10:00

W piątek, 10 lipca, gdański ZKM rozpoczyna testy Mercedesa Citaro628 02, udostępnionego przez firmę Evobus Polska. Na Pomorzu zostanie do 21lipca. Przez kilkanaście dni będzie kursował na trasach linii autobusowych:108, 151, 155, 162, 175, 178, 189, 262, 295 oraz N1.

Autobus ma 12 metrów długości, mieści prawie 100 pasażerów.Jest klimatyzowany i niskopodłogowy. Napędza go silnik spełniający normy emisjispalin EURO VI, który spala o 8,5% mniej paliwa.

– Miasto Gdańsk inwestować będzie w nowe pojazdy, dlategotestujemy te z najnowocześniejszymi rozwiązaniami. Nowy Mercedes Citaro towysoka europejska półka w branży motoryzacyjnej. Jest to obecnienajnowocześniejszy w Polsce autobus miejski produkowany seryjnie – mówizastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej Piotr Grzelak.

Jako główne cechy innowacyjne i wyróżniające nowegoMercedesa, producenci wymieniają przede wszystkim:

? odzyskiwanie energii hamowania poprzez moduł rekuperacyjnyumieszczony przy tradycyjnych akumulatorach, co przyczynia się do znacznejredukcji zużycia paliwa, a tym samym emisji CO2 wpływając korzystnie naśrodowisko;

? emisje spalin są znacznie mniejsze od wartości granicznychnormy Euro VI. Norma Euro VI wprowadza zmniejszenie emisji cząstek stałych o 66% i tlenków azotu aż o 80 % w porównaniu do Euro V; testowany pojazd wyposażonyw silnik OM936 o pojemności 7,7 l i mocy 220 kW ogranicza te emisje znaczniebardziej: cząstki stałe o dodatkowe 80 %, a tlenki azotu o dodatkowe 50 % wstosunku do podanych wartości granicznych; rzeczywiste emisje tych szkodliwychsubstancji są na granicy wykrywalności.

? spełnienie Regulaminu nr 66 EKG ONZ i nr 29 EKG ONZ wpływającena poprawę wytrzymałości konstrukcji nośnej oraz w zakresie ochrony osóbprzebywających w kabinie kierowcy; regulamin nr 66 obowiązujący obecnie dlaautobusów turystycznych wejdzie w życie za 2-3 lata również dla autobusówmiejskich. Regulamin nr 29 jest dobrowolny; testowany autobus spełnia obydwieregulacje maksymalnie zwiększając bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy.

? a także monitoring, system detekcji i gaszenia pożaru wkomorze silnika.

Udogodnienia dla pasażerów to:

? obniżone wejście przy każdych drzwiach,

? podświetlane progi przy otwartych drzwiach,

? pełnopoazdowa klimatyzacja,

? atrakcyjny system informacji pasażerskiej (tablicezewnętrzne i monitory wewnętrzne),

? dla pasażerów o ograniczonej mobilności dodatkowo: rampa,długi peron na wózki inwalidzki i dziecięcy oraz miejsca siedzące dostępne zniskiej podłogi; dodatkowo zastosowano na wysokości ca. 170cm na wszystkichporęczach pionowych świecące na bursztynowo lampki LED z przeznaczeniem dlaosób słabowidzących.

Udogodnienia dla kierowcy:

? ergonomiczne miejsce pracy z możliwością dopasowaniaustawienia kierownicy i fotela,

? oświetlenie w technologii LED,

? multifunkcyjna kierownica z przyciskami umożliwiającaprzełączanie funkcji ekranu bez odrywania rąk,

? kolorowy, szczególnie czytelny ekran,

? podwyższona pozycja w stosunku do poprzednich modeli irozwiązań konkurencji, co dodatkowo powoduje lepszy kontakt z wchodzącymipasażerami,

? czujnik cofania.