Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Gazowe Scanie dla Norwegii i Hiszpanii

infobus
04.08.2015 13:32

W zakresie wyboru alternatywnych napędów przyszłości, Scania coraz mocniej staje po stronie CNG. Po epoce etanolu, teraz nadchodzi era gazyfikacji, o czym m.in. świadczą najnowsze kontrakty producenta.

Szwedzka firma dostarczyła niedawno 36 szt. autobusów zasilanych gazem do transportowej grupy Nobina w Norwegii. To zarówno przełom dla obecności gazowych pojazdów Scania na norweskich rynku (zdominowanym przez MAN), jak i pierwsze egzemplarze OmniExpress 3,20 LE Euro 6 w wersji CNG. Tym samym sprężony gaz ziemny wchodzi także na skandynawski rynek pojazdów klasy II. Międzymiastowe autobusy mogą być zasilane sprężonym gazem ziemnym CNG, jak i biogazem. Pojazdy zastąpią starsze autobusy w regionie narciarskim, na południowy wschód od Oslo. Nobina to aktualnie największa firma transportu pasażerskiego w Skandynawii. Posiada 7000 pracowników i obsługuje 4000 autobusów w Danii, Finlandii, Norwegii i Szwecji.

Dzięki najnowszemu zamówieniu Norwegia zaistniała się gazowej mapie szwedzkiego producenta, która dotychczas obejmowała tak egzotyczne rynki jak Kolumbia czy Indonezja. Do tych krajów Scania wysyła autobusowe podwozia z gazowym silnikami, podobnie zresztą jak na rynek hiszpański, gdzie w ostatnim okresie miało miejsce przekazanie trzech takich właśnie konstrukcji. Pojazdy o długości 12 m na platformie Scania UB4X2 z silnikami o mocy 320 KM i momentem obrotowym 1600 Nm kupiła Pampeluna, znana z pomidorowych wojen. Tamtejszy przewoźnik – TCC Pampeluna – ponownie postawił na gaz, Scanię i firmę Castrosua, która zabudowała szwedzkie podwozia w wersji New City 12. Dzięki najnowszemu zamówieniu, flota Pampeluny składa się aktualnie z ponad 120 autobusów, z czego 60 należy do marki Scania.