Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Gazowe Autosany już w Przemyślu

infobus
20.12.2018 12:15

Autosan dostarczył do Przemyśla dwa autobusy SanCity 12LF CNG zasilane sprężonym gazem ziemnym. Dołączyły one do przekazanych już wcześniej 11 dwunastometrowych „bocianów” z silnikami diesla.

Przypomnijmy, że przemyski magistrat zamówił u sanockiego producenta łącznie 15 autobusów z rodziny SanCity 12LF w połowie listopada 2017 roku. Pierwsza umowa opiewająca na 11 496 810 PLN brutto zakładała dostawę 13 autobusów z silnikami diesla Euro 6. Dało to cenę za jednego spalinowego SanCity 12LF w wysokości 719 000 PLN netto.

Dodatkowo miasto postawiło na gaz. Dwa SanCity 12LF CNG to koszt rzędu 2 383 740 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową w wysokości 969 000 PLN netto. Z pewnym poślizgiem zrealizowano dostawy Autosanów. Ich finałem była dostawa dwóch gazowych SanCity 12LF.

To w pełni niskopodłogowe pojazdy, które pozwalają na bezproblemowe wjechanie do nich pasażerów poruszających się na wózku inwalidzkim. Dla nich również przewidziano specjalne, wygodne miejsce w autobusie. Z myślą o pasażerach niedowidzących oraz niewidomych, w newralgicznych miejscach pojazdu są umieszczone specjalne piktogramy. Wejście na pokład tych autobusów jest możliwe dzięki trzem drzwiom w układzie 2-2-2.

Każdy z nowych „bocianów” pomieści nawet 95 pasażerów, w tym 28 na fotelach Ster NewCity. Wygląda na to, że 12 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Autosany są wyposażone w klimatyzację, co powinno poprawić komfort podróży, szczególnie w okresie letnim i zimowym. Przestrzeń pasażerska jest chłodzona za pomocą agregatu Spheros Aerosphere o mocy 25 kW. Naturalną wentylację zapewnia pięć okien przesuwnych, wentylatory dachowe oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy.

Ponadto wyposażenie autobusów służyć będzie poprawie bezpieczeństwa pasażerów, gdyż w każdym będzie zamontowany system monitoringu wizyjnego. Pasażerowie poruszający się po Przemyślu nowymi Autosanami będą mogli podładować swojego smartfona dzięki zainstalowanym 4 ładowarkom. System informacji pasażerskiej oparty będzie na rozwiązaniach firmy R&G. Będą więc zewnętrzne tablice diodowe, wewnętrzny monitor LED typu ETL416120, system GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całością będzie sterował autokomputer SRG5000P.

Za jednostkę napędową posłużył Cummins ISLG320 E6C. To niespełna dziewięciolitrowy silnik o mocy 239 kW, który osiąga 1350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Został on zblokowany z automatyczną skrzynią biegów Voith Diwa 6. Gaz jest magazynowany w czterech kompozytowych zbiornika o pojemności 253 m3.

Nie tylko nowe Autosany
Poza pozyskanie autobusów z sanockiej fabryki, dokonano również zakupu nowej elektroniki do już posiadanych przez przemyskie MZK pojazdów. Urządzenia dostarczy i zainstaluje mielecka firma R&G. Koszt tych prac to 2 194 320 PLN brutto. Doposażenie obejmuje montaż systemu informacji pasażerskiej, kasowników i systemu monitoringu wizyjnego. Takie komplety trafią do 12 Otokarów Vectio 250LE, dwóch Solarisów Urbino 10, jednego Urbino 12 CNG, sześciu Jelcz PR 110 i czterech 120M. Dodatkowo R&G dostarczy i zamontuje system zliczania pasażerów w dwóch wybranych autobusach oraz system oprogramowaniem dyspozytorskim i wyposażeniem dodatkowym.