Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

GAZ wprowadza niską podłogę w minibusach [FILM]

infobus
23.06.2020 11:00

Rosyjski producent pojazdów użytkowych opracował nowy modelmiejskiego, niskopodłogowego autobusuklasy MINI.

W zeszłym roku w zakładach Gorkowskij Awtomobilnyj Zawod w NiżnymNowogrodzie ruszyła produkcja minibusów GAZ Gazela City. Teraz firma pokazała ten pojazd także zagraniczny klientom.

Niska podłoga

Tym co odróżnia ten pojazd od poprzednich Gazel to oczywiścieniska podłoga i to nie na zwisie tylnym (co jest tańszym i mniej praktycznym rozwiązaniem),ale w przednich drzwiach, jak – nie przymierzając – w Mercedes-Benz SprinterCity 75, który uchodzi za wzór miejskiego autobusu klasy MINI.

Nowy autobus od GAZ ma niskie wejście i niską podłogę w środkowejczęści przestrzeni pasażerskiej. Do tego producent oferuje „przyklęk” iszerokie podwójne, elektryczne drzwi. Jak deklaruje GAZ, nowy autobus oferujeswoim pasażerom wysoki komfort, w tym łatwy dostęp do i z autobusu dla osób oograniczonej sprawności ruchowej . Docenią go także osoby na wózkachinwalidzkich i osoby z wózkami dziecięcymi.

Jak reklamuje Gazelę City rosyjska firma, pojazd został zaprojektowanegozarówno dla tras miejskich i klientów korporacyjnych. Producent na wet przygotowałdwa filmy do celów marketingowych. Na początek zobaczcie „miejski”:

{https://www.youtube.com/watch?v=qP2edWTmUwU}

22 pasażerów

Na pewno warto docenić fakt, że Rosjanie zaczynają corazszerzej myśleć o osobach o ograniczonej sprawności ruchowej. Wcześniejopracowali całą serie miejską, teraz zabrali się za popularne minibusy.

Autobus może przewozić do 22 pasażerów, w tym 17 osób siedzących(w tym trzy rozkładane fotele) oraz 5 pasażerów stojących.

Nowy autobus jest kompaktowy (ma 6600 mm długości i 2510 mmszerokości), co jest dobre dla wąskich dróg miejskich i dużego natężenia ruchu.Minimalny promień skrętu wynosi 7,2 metra.

GAZ standardowo montuje w City wzmocnioną ramę, tylną oś owyższej nośności oraz hamulce tarczowe na wszystkich kołach. Korpus pojazdu zbudowanyjest na mocnej, stalowej ramie z panelami z aluminium i włókna szklanego.Zawieszenie pneumatyczne zapewnia płynną jazdę oraz pomaga zmniejszyćprzechylenie nadwozia pojazdu na zakrętach.

Do tego mamy wygodne, wandaloodporne siedzenia, przyciemnianeboczne szyby pochłaniające ciepło i łatwą do czyszczenia tapicerkę. Ten zestawpokazuje, że transport publiczny równieżw Rosji nie ma łatwo z wandalami i stąd „frontowe” wyposażenie. Oczywiście możnado tego domówić m.in. elektroniczny system informacji pasażerskiej (tablicainformacyjna, wyświetlanie trasy, system informacji głosowej z dwomagłośnikami, wzmacniacz głosu z mikrofonem), dodatkową nagrzewnicę i blokadę mechanizmuróżnicowy w tylnej osi.

Zdaniem GAZ, stylowy i elegancki przód przyciąga wzrok i jestłatwo rozpoznawalny. W City mamy też nowereflektory LED o wyższej wydajności , co oznacza więcej światła w nocy oraz wdeszczowe i mgliste dni.

Rosyjski udział

Jak powiedział Leonid Dolgov, dyrektor ds. rozwojuglobalnego biznesu w GAZ:

-„Autobusy produkowane przez GAZ w 80% składają się zczęści wytworzonych na rynku rosyjskim i są przygotowane do eksploatacji na różnychrodzajach dróg i to w różnych warunkach klimatycznych. Nasze autobusy są trwałei niezawodne, oferują duże bezpieczeństwo i komfort, a my mamy naprawdę szerokiasortyment. Nasz nowy minibus to połączenie szybkiego i kompaktowego autobusudostawczego oraz niskopodłogowego autobusu miejskiego. Nowy autobus trafił dosprzedaży w maju ubiegłego roku w Rosji, a teraz pracujemy nad udostępnieniemgo na naszych rynkach eksportowych.”

I na koniec wersja korporacyjna Gazeli City:

{https://www.youtube.com/watch?v=i1ikkhnTrCM}