GAiT przygotowuje się do budowy zajezdni autobusowej „Ujeścisko”. Najpierw koncepcja
Gdańskie Autobusy i Tramwaje szukają firmy, która wykona koncepcję budowy zajezdni autobusowej „Ujeścisko”.
Obok tej zajezdni ma powstać mniejsza zajezdnia dla tramwajów.
Koncepcja zajezdni
W celu znalezienia wykonawcy, który opracuje koncepcję budowy zajezdni, GAiT ogłosił przetarg, którego przedmiotem jest opracowanie wielobranżowej, wariantowej koncepcji funkcjonalnoprzestrzennej zajezdni autobusowej, z uwzględnieniem elementów programu funkcjonalno-użytkowego dla zajezdni tramwajowej „Ujeścisko” przy ul. Warszawskiej w Gdańsku, wraz z oszacowaniem kosztów prac projektowych i planowanych kosztów robót budowlanych, a następnie opracowanie finalnej koncepcji na podstawie wybranego przez zamawiającego wariantu oraz (w ramach prac dodatkowych, jeżeli zamawiający uzna je za konieczne) Programu Funkcjonalno- Użytkowego dla zajezdni autobusowej.
Etapy wykonywania koncepcji
Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia opracowań w podziale na następujące etapy:
- etap I: opracowanie wariantowej koncepcji funkcjonalno-przestrzennej zajezdni autobusowej w szczególności układu miejsc postojowych oraz rozmieszczenia budynków i obiektów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania zajezdni. Zajezdnia będzie obsługiwała tabor niskoemisyjny elektryczny i wodorowy oraz zanikający tabor spalinowy. Celem tego etapu jest określenie wszystkich elementów inwestycji związanych ze standardem obiektów, zarówno w odniesieniu do estetyki i wyrazu architektonicznego budynków, jak i do szczegółowych rozwiązań funkcjonalnych i technicznych,
- etap II: prezentacja i przedstawienie zamawiającemu (do akceptacji i wyboru) wariantów koncepcji, o których mowa w etapie I,
- etap IIIa : uszczegółowienie i rozwinięcie wybranego przez zamawiającego wariantu koncepcji, wraz z uwzględnieniem sformułowanych przez zamawiającego sugestii i zastrzeżeń,
- etap IIIb : uzyskanie w imieniu zamawiającego uzgodnień, opinii, warunków technicznych podłączenia do sieci lub zapewnienia o dostawie niezbędnych mediów w tym energii elektrycznej, wody oraz odbiorze ścieków do materiałów opracowanych w etapie IIIa. Jeżeli będzie to to konieczne wprowadzenie do koncepcji korekt wynikających z uzyskanych opinii, uzgodnień i warunków technicznych,
- etap IV – prace dodatkowe: opracowanie na podstawie ostatecznego wariantu koncepcji funkcjonalnoprzestrzennej zajezdni autobusowej, Programu Funkcjonalno-Użytkowego zajezdni autobusowej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oczekiwania GAiT
GAiT przedstawił założenia funkcjonalno-przestrzenne do koncepcji zajezdni:
- zajezdnia projektowana jest na minimum 250 miejsc postojowych o strukturze po 50% dla autobusów przegubowych (18m długości) i tradycyjnych (9m i 12m długości),
- miejsca postojowe muszą spełniać wymogi dogodnego, bezpiecznego, zaakceptowanego przez zamawiającego parkowania. Szerokość miejsca nie powinna być mniejsza niż 4 metry. Przy projektowaniu miejsc mają być uwzględnione rozwiązania techniczne niezbędne do ładowania autobusów elektrycznych,
- na przestrzeni funkcjonowania zajezdni przewiduje się obsługę pojazdów o napędzie spalinowym, elektrycznym i wodorowym z tendencją docelową pozostawienia jedynie taboru niskoemisyjnego,
- założono ładowanie baterii pojazdów jedynie na terenie zajezdni w systemie „plug in” (za pomocą wtyczek i kabli). Wszystkie miejsca postojowe za wyjątkiem nietypowych (nie więcej niż 10% ) winny mieć techniczną możliwość podłączenia kablowego ładowania taboru przy czym 50% z nich wyposażone zostanie w pierwszym etapie realizacji zajezdni,
- zapewnienie 4 stanowisk szybkiego ładowania,
- hale i miejsca obsługi muszą spełniać obowiązujące standardy (przepisy) dla autobusów o napędzie elektrycznym oraz wodorowym i zapewnić możliwość etapowego zainstalowania docelowo wszelkich niezbędnych do ich obsługi urządzeń. W hali obsługowo-naprawczej nie przewiduje się napraw ogniw wodorowych stąd wymóg zapewnienia trzech dodatkowych bezpiecznych miejsc odstawczych na terenie zajezdni w celu oczekiwania na serwis,
- musi być uwzględniona lokalizacja klasycznej stacji paliw (dwa stanowiska), a także dodatkowo zaproponowane możliwe umiejscowienie stacji ładowania wodorem (cztery stanowiska),
- oczekiwane jest zapewnienie miejsc parkingowych dla samochodów osobowych w liczbie 350, w tym 260 dla kierowców, motorniczych i obsługi technicznej oraz 90 dla pracowników biurowych, gości i pojazdów GAiT. Dopuszczalna jest lokalizacja miejsc postojowych w podziemnej lub nadziemnej hali garażowej – w uwzględnieniem zapisów MPZP,
- kubatura budynku biurowego (budynków biurowo - administracyjnych) uwzględnić musi potrzeby lokalowe Zamawiającego –220 pracowników oraz miejsce na funkcje dodatkowe – ½ kondygnacji, łącznie około 3400 m2.
Warunki przetargu
Otwarcie ofert zaplanowano na dzień 18 lipca. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.