Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Futurystyczne Nowe Urbino 12 w Kędzierzynie-Koźlu

infobus
12.08.2019 14:00

Mamy finał ubiegłorocznych zamówień autobusowych dla Kędzierzyna-Koźla. Na bazie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego są już trzy spalinowe Solarisy Urbino 12. Oczywiście w ekstrawaganckim malowaniu, które jest wizytówką przewoźnika od kilku lat.

Trzy Nowe Urbino 12 z napędem konwencjonalny miasto zamówiło dla MZK pod koniec lipca 2018 r. Pisaliśmy o tym tutaj. Ich zakup pochłonął 3 208 455 PLN brutto. Jeden kosztował więc 869 500 PLN netto. Autobusy niedawno dostarczono do Kędzierzyna-Koźla. Oczywiście pomalowano je w obowiązujący od lat schemat malowania. Srebrno-czarny schemat powoduje, że główni bohaterowie prezentują się niczym przybysze z przyszłości. Efekt ten nieco tonuje wystrój wnętrza, który również prezentuje się dosyć okazale.

Każdy z trójki kędzierzyńskich nU12 umożliwia podróż maksymalnie 104 pasażerom. 30 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Skorzystać mogą w z dedykowanych dla Solarisa foteli Ster 8MU. Prawdopodobnie z niskiej podłogi mamy dostępnych 14 siedzeń. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy RAWAG, a ich napęd to urządzenia od BODE.

Nowy Urbine 12 dla Kędzierzyna-Koźla są napędzane niespełna siedmiolitrowymi silnikami Cummins ISB6.7E6C 280B. To jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego, naturalnie spełniająca normę Euro 6. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią, prawdopodobnie ZF Ecolife.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana. Naturalną wentylację zapewniają okna uchylne oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring oraz gniazda USB.

System informacji pasażerskiej jest oparty na urządzeniach mieleckiej firmy R&G Plus, z którą od lat współpracuje kędzierzyńskie MZK. Mamy tu więc zewnętrzne tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości, dwa wewnętrzne monitory LCD typu ETM-23 do prezentacji informacji liniowej i głosowe zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer z dotykowym interfejsem. W grę wchodzi więc albo SRG5000P albo SRG6000P.

Eleganckie malowanie, przyzwoite wyposażenie i kilka innych ukłonów w stronę przewoźnika. Debiut Nowego Urbino 12 w Kędzierzynie-Koźlu odbywa się więc na pewno w dobrym stylu. Może warto przy okazji pomyśleć nad przydomkiem dla tych autobusów?