Funclub i pierwszy Van Hool Astronef w Polsce
Poznański biuro podróży Funclub konsekwentnie stawia namarkę Van Hool. Aktualnie przewoźnik wymienił swoje najstarsze pojazdy ? Scania-IrizarPB na cztery nowe autokary belgijskiego producenta. O tych nowościach we flocie firmy rozmawiamyz Bartoszem Pussakiem z działu Marketingu i PR Funclubu.
InfoBus.pl: Konsekwentnie stawiacie na markę Van Hool, któraw Polsce nie ma oficjalnego przedstawicielstwa. Skąd ta lojalność i czykonieczny, bezpośredni kontakt z belgijskim producentem to dla Was wadą czyzaletą? Przy okazji – jak oceniacieserwis DAF w Polsce?
Bartosz Pussak, Manager działu Marketingu i PR Funclub: Brakprzedstawicielstwa Van Hool-a w Polce jest na pewno utrudnieniem przyzamówieniu autokarów. Wiąże się to bowiem z koniecznością dojazdu do fabryki wBelgii, ale mamy już to opanowane. Od niedawna mamy też połączenie lotnicze zPoznania do Eindhowen, a po drugie zawsze jest się miło spotkać z osobamiodpowiadającymi za produkcję naszych autokarów. Belgowie zawsze też zaprezentująnam kilka nowości, jakie będą dostępne w nowych wersjach autokarów.
Lojalność do Van Hool-a wynika z wysokiej jakości produktuktóry nam oferują. Mała awaryjność autokarów w porównaniu z bezpośredniąkonkurencją powodują, że autokary Van Hool-a idealnie nam się sprawdzają wspecyfice naszych wyjazdów.
Jeżeli chodzi o serwis DAF to korzystamy głównie z Esa Truckw Komornikach, gdzie współpraca układa się bardzo dobrze. Serwis rozumiepotrzeby takie przewoźnika jak my. Natomiast jeżeli chodzi o naprawygwarancyjne związane z zabudową autokaru korzystamy z serwisu w Górze KalwariiTB TRUCK. Ogólnie sieć serwisów DAF oceniamy pozytywnie.
InfoBus.pl: Po raz kolejny postawiliście na sprawdzoną iekonomiczną wersję Altano (66 miejsc) . Natomiast po raz pierwszy w Waszymtaborze pojawił się luksusowy model Astronef (56) z amfiteatralnym układemsiedzeń. Skąd ta decyzja i jakie zalety ma ten model?
Funclub: Model Altano jest ulubionym naszym i naszychklientów autokarem, gwarantuję on bardzo komfortowe podróżowanie na długichtrasach, tylko 64 fotele pasażerskie na 15 metrach i to licząc od przedniej dokońcowej szyby, jak wiemy w Altano kierowcy siedzą pod pokładem.
Drugą zaletą autokaru są olbrzymie bagażniki, 18,7 metrasześciennego co powoduję że ten autokar jest też idealny przy wyjazdachnarciarskich, nie ma żadnego problemu z zapakowaniem sprzętu narciarskiego(biorąc na pokład nawet 62 pasażerów)
Model Astronef TX17 to nowość w naszej flocie. Potrzebowaliśmyautokaru troszkę krótszego (14 metrów) nadającego się idealnie na nasze imprezyobjazdowe. Nie wszędzie możemy puścić autokar 15-metrowy (chociażby do Norwegii),a układ amfiteatralny wnętrza jest dodatkowym atutem. Pasażerowie z tylnychrzędów foteli mają równie dobrą widoczność co pasażerowie z przodu.
InfoBus.pl: Od dwóch lat jesteście użytkownikami nowejgeneracji TX Van Hool-a ? jak oceniacie zmiany w porównaniu do rodziny T9,którą również posiadacie w taborze? Czy ?przesiadka? na jednostki Euro 6 jest korzystna dla przewoźników?
Funclub: Porównując modele T9 do TX na pewno na duży plusjest ergonomia wnętrza. W nowszej generacji jest teraz dużo przyjemniej,zmieniło się też na plus sterowanie wszystkimi urządzeniami w autokarze(klimatyzacja, ogrzewanie autokaru, sterowanie lusterkami, nawiewami na szyby).Odbywa się to teraz bardzo intuicyjnie. Nauczeni doświadczeniem zmieniliśmymateriały tapicerskie we wnętrzu autokaru na bardziej trwałe, gdyż pierwszetapicerki w modelach T9 okazały się nie do końca trafione.
Silniki Euro 6 to duże oszczędności dla firmy: po pierwszedużo tańsze są opłaty drogowe i wjazdy do miast; po drugie ? niższe spalaniepaliwa. Jeżeli chodzi o usterkowość nie zauważyliśmy jakiś znacznych różnic.
InfoBus.pl: W Polsce coraz modniejsze staje się wyposażanieautokarów w systemy multimedialne z ekranami w oparciach foteli. Co o tymmyślicie?
Funclub: Jeżeli chodzi o multimedialne centrum rozrywki zmonitorami w oparciach jest to na pewno przyszłość w autokarach. Prowadzimyrozmowy z firmami o możliwości zainstalowaniu w naszych autokarach. Niestety,na tą chwilę jest to dość droga inwestycja, ale w przyszłości na pewno się znią zmierzymy.
InfoBus.pl: Ile aktualnie autokarów liczy flota FunClub ijakie kierunki turystyczne przede wszystkim obsługujecie?
Funclub: Aktualnienasza flota wraz z nowymi zakupami liczy 14 autokarów: – 4 Setry S 431DT; – 2Vanhool Astromega TD 927; – 1 Vanhool Altano T919; – 4 Vanhool Altano TX 919 wtym dwa zakupione w tym roku; – 2 Vanhool Astronef TX 917 zakupione w tym rokui 1 Neoplan Starliner C
W tym rokuodebraliśmy już Altano TX 919 i Astronef TX 917. Niebawem ? 21 marca będziemyodbierać jeszcze po jednym egzemplarzu Altano i Astronef.
Wszystkie autokary napędzane są silnikami Pacar (DAF) o mocy460 KM, połączone z 12-stopniowymi skrzyniamibiegów ZF AsTronic. Każdy najnowszy autokar wyposażony jest w systemniekontrolowany zmiany pasa ruchu, aktywny tempomat z radarem zbliżeniowym niepozwalający zbliżyć się do poprzedzającego pojazdu, pod każdym fotelem znajdujęsię gniazdko 230V i port USB do ładowania telefonów, tabletów. Dodatkowo nowe nabytkiposiadają kuchnie z podgrzewaczami do wody, dwie lodówki, kuchenkę mikrofalową,a modele Astronef dodatkowo w expres do kawy Lawazza.
Obecnie nasze kierunki to Bułgaria, Grecja, Hiszpania,Chorwacja, Czarnogóra, Albania, Francja, Włochy, Norwegia, Holandia, Anglia.
InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.
„