Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

FlixBus zbadał naszą gotowość do eko-podróżowania [FILM]

infobus
03.12.2019 09:00

Pod koniec listopada FlixBus pochwalił się swoimi wynikami, ale takżewprowadził nową jakość do swojej działalności w naszym kraju – zaczął rozmawiać o tym, co możemy zmienić wtransporcie publicznym. To oznacza przejścia od transportowej platformy dokreatora zmian.

Podczas listopadowej konferencji prasowej FlixBusa, podczasktórej podsumowano dwuletnią działalność platformy w Polsce – o czym pisaliśmyw InfoBusie TUTAJ – zorganizowano również debatę pod hasłem „Wyzwanie:eko-podróżowanie. wzięli w niej udział:

  • Maria Andrzejewska: dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa,koordynator projektu Climate Leadership.

  • Marta Wójcicka: członkini Stowarzyszenia Miasto Jest Nasze.

  • Michał Beim: ekspert w dziedzinie transportu oraz ekspertInstytutu Sobieskiego w Warszawie.

  • Michał Leman: dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i naUkrainie.

Zobaczcie to na filmie:

{https://www.youtube.com/watch?v=LE3rzlrdjHc}

Eko-podróżowanie

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research nazlecenie FlixBus Polska, Polacy są świadomi zmian klimatycznych, a zanajpoważniejsze z nich uważają słabą jakość powietrza (74%), anomalie pogodowe(72%) oraz zanieczyszczenie odpadami (65%). W parze z rosnącą świadomościąPolaków w tym obszarze idzie chęć do podejmowania działań proekologicznych. Aż80% badanych segreguje lub w najbliższym czasie zamierza zacząć segregowaćśmieci, 72% deklaruje ograniczenie zużycia plastiku, a 61% – zmniejszeniezużycia wody w gospodarstwie domowym. Co trzeci badany zmniejszył lub zamierzazmniejszyć korzystanie z prywatnego samochodu na rzecz transportu publicznego.

Na drodze do wprowadzenia tego postanowienia w życie stoijednak wiele przeszkód. Co zatem zmotywowałoby nas do częstszego korzystania ztransportu publicznego w podróżach międzymiastowych? Najwięcej osób (59%)przyznało, że do rezygnacji z auta przekonałby je szybszy czas podróży.Istotnymi czynnikami byłyby również: niższe ceny (58%), bezpośrednie połączeniedo miejsca docelowego (57%) oraz lepsza oferta (52%).

Czas na wnioski

-„Z badania przeprowadzonego przez SW Research wynika jasno,że Polacy są chętni przesiąść się z samochodu do autobusu czy pociągu,natomiast potrzebują lepszej oferty, w ramach której mogliby bezpośredniopodróżować z punktu A do punktu B. Należy jednak pamiętać, że poza samymuruchamianiem połączeń, istotna jest także ich częstotliwość orazskomunikowanie z resztą oferty transportu publicznego. Tylko w ten sposóbbędziemy w stanie przekonywać kolejne grupy pasażerów do zamiany samochoduprywatnego na rzecz transportu publicznego – komentuje Michał Leman – Cieszymnie fakt, że aż 45% badanych w ciągu ostatnich 6 miesięcy w podróżachmiędzymiastowych skorzystało z autobusu. Jestem przekonany, że jest to równieżzasługa rosnącej oferty FlixBusa i mam nadzieję, że odsetek ten będziesystematycznie wzrastał.”

Na koniec kilka słów o eko badaniu – zostało ono przeprowadzone w dniach 28.10-8.11.2019, a ankieterzy SW Research przebadali grupę 1033 osób.