FlixBus zawiesi działalność w Niemczech, Austrii i Szwajcarii!

infobus
30.10.2020 08:00

30 października spółka Flixmobility poinformowała, że od 3listopada tymczasowo zaprzestanie działalności w Niemczech, Austrii iSzwajcarii. Powód? Nowe ograniczenia dotyczące mobilności pasażerów w tychkrajach.

W Polsce platforma z powodu coraz mniejszej frekwencji wautokarach tnie poszczególne kursy, jednak nie ma mowy o zawieszeniudziałalności.

Od wtorku

Jak ogłosiła firma Flixmobility, od wtorku zielone autobusyi pociągi przestaną kursować po Niemczech, Austrii i Szwajcarii.

Z tego co wiemy, to Flixbus chce wznowić działalność dopierood … wakacji 2021!

– „Flixtrain również wróci na tory, gdy tylko będzie tomożliwe i rozsądne” – powiedział współzałożyciel i dyrektor zarządzający Flixmobility,Andre Schwämmlein i dodał: -„Ta decyzja nie jest łatwa, tym bardziej, że nasze autokaryi pociągi są dwoma najbardziej bezpieczniejszymi środkami transportu w czasach COVID-19.Niemniej jednak musimy zareagować na obecną sytuację.”

Zmniejszona chęć podróżowania

Przypomnijmy, że wiosną FlixBus także chwilowo przestał oferowaćwyjazdy ze względu na wymagania epidemiologiczne.

-„Latem zaoferowaliśmy około połowę naszej dotychczasowej siecii bardzo uważnie śledziliśmy zapotrzebowanie na autobusowe podróże” – powiedział Schwämmlein gazecie „Welt amSonntag”. – W październiku ponownie zaobserwowaliśmy „zmniejszoną chęćpodróżowania”. „W tej chwili mamy około 30 procent sieci, ale znowu całkowicie jązredukujemy, ponieważ politycznym życzeniem jest nie podróżować”.

Według „zielonych”, wstępny plan był taki, aby Flixtrain utrzymał choć minimalnypoziom obsługi pociągów. -„Niestety nie jest to możliwe ze względówekonomicznych” – twierdzi Schwämmlein.

Dlatego? Brak „wirusowych” zniżek w dostępie do infrastruktury. Dlatego zdaniem Flixmobility powinny istnieć w UE takie ramy prawne,które w sytuacjach kryzysowych powinny znosić lub obniżać opłaty za dostęp do kolejowejinfrastruktury. Niestety, w ramach doraźnej pomocy niemiecki rząd federalny nie podejmujetakich działań.

-„Niestety, rząd federalny po raz kolejny traci szansę nawsparcie sektora prywatnej mobilności w czasie kryzysu” – skrytykował w niemieckiej gazecie tęsytuację Schwämmlein i dodał: -„W tej sytuacji poddamy wnikliwej analizie nasze inwestycje po pandemii i nie jest wykluczone, że Flixtrain będziemy bardziej koncentrować się na innych rynkach, gdzie prywatni dostawcy mają zapewnioną uczciwąkonkurencję.”