FlixBus zamawia do 50 autokarów LNG na podwoziach Scania
Mamy kolejny etap gazowego partnerstwa FlixBusa i Scanii. Szwedzki producent dostarczy do 50 zielonych autokarów wyposażonych w technologię LNG/Bio-LNG.
Od 2025 roku pojazdy te będą obsługiwać wybrane trasy w sieci Flix, na terenie w całej Europie. To pierwszy konkret w ramach już wcześniej anonsowanej współpracy obu firm na rzecz promocji biogazu w podróżach autobusowych
Redukcja CO2 o 80%
Celem partnerstwa Flix i Scania jest umożliwienie bardziej zrównoważonych podróży na duże odległości. Obie firmy chcą stopniowo zwiększać wykorzystanie biogazu w podróżach autobusowych, zapewniając szerokie i opłacalne ekonomicznie korzyści w zakresie zrównoważonego rozwoju. Oczekiwana redukcja emisji CO2 ma wynieść aż 80% w przypadku autokarów napędzanych wyłącznie bio-LNG.
-„Transformacja floty autokarów to kluczowa dźwignia długoterminowej strategii Flix na rzecz dekarbonizacji, przy czym rok 2040 to ustalone ramy czasowe dla pełnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w Europie. Dlatego chętnie wykorzystujemy każdą realną okazję do zmniejszenia naszego śladu węglowego na środowisku” – powiedział Fabian Stenger, dyrektor operacyjny Flix.
Pierwszym celem obu firm jest wyposażenie floty w maksymalnie 50 autokarów na LNG (gaz skroplony) lub Bio-LNG (LBG), które byłyby kupowane przez partnerów autobusowych Flix.
W początkowej fazie projektu autokary mają być napędzane różnymi mieszankami paliw pochodzenia biologicznego i kopalnego. Celem projektu jest stopniowe zwiększanie udziału Bio-LNG (LBG) z odpadów organicznych w takich mieszankach, aż autokary będą jeździły wyłącznie na Bio-LNG, co doprowadzi do oczekiwanego wskaźnika redukcji emisji CO2.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na podwoziach Scania
Oczekuje się, że wyposażanie autokarów zakończy się do końca 2025 r. Do współpracy został zaproszony także Irizar, globalny producent autobusów i autokarów, który będzie zabudowywał gazowe podwozia Scania nadwoziami i6s Efficient.
„Naszą ambicją jest być liderem w dążeniu do zrównoważonego transportu, a współpraca z Flix stanowi znaczący krok w tym kierunku. Rozwiązania biogazowe mają charakter prawdziwie zamknięty i można je wdrożyć tu i teraz, zapewniając już dziś zrównoważone rozwiązanie, które spełnia cele klimatyczne i wzmacnia odpowiedzialność społeczną. Autokary LBG/LNG stanowią również mądry i rozsądny wybór, ponieważ zapewniają zasięg i moc niezbędną do obsługi dowolnej trasy, przy niskim koszcie zarówno pod względem inwestycji, jak i ekonomii operacyjnej. Jesteśmy niezwykle szczęśliwi, że możemy to zrobić wspólnie z firmą Flix, ponieważ wiemy, że szerokie wdrożenie rozwiązań biogazowych może mieć tak pozytywny wpływ nie tylko na operatora, ale także na władze i całe społeczeństwo” – dodała Johanna Salomonsson Lind, wiceprezes ds. transportu publicznego w Scania.