FlixBus rozszerza działalność na Ukrainie
FlixBus, europejski lider wśród operatorów dalekobieżnych połączeń autobusowych, ogłosił plany rozwoju na rynku ukraińskim oraz długoterminową strategię stworzenia najsilniejszej oferty dalekobieżnych podróży autobusowych na Ukrainie.
Na konferencji prasowej w Kijowie przedstawiciele FlixBusa ogłosili rozpoczęcie działalności FlixBusa na Ukrainie. Główne korytarze połączeń planowane są do Polski, Niemiec, Czech, Austrii i na Węgry, rozpoczynające swoje kursy w Kijowie, Charkowie, Dnieprze, Odessie i we Lwowie.
Dyrektorem zarządzającym FlixBusa na Ukrainie został Michał Leman, który obejmuje to stanowisko również w Polsce. Ma to na celu zapewnienie spójnej oferty między Polską a Ukrainą oraz umożliwienie mieszkańcom Ukrainy dostępu do wszystkich europejskich destynacji w siatce połączeń FlixBusa. FlixBus obsługuje obecnie ponad 350 000 codziennych połączeń do 2000 miejsc w 29 krajach. Ponadto, siatka połączeń FlixBusa umożliwia łatwe przesiadki na jednym bilecie wraz z pełną obsługą klienta.
„Bardzo się cieszę, że po miesiącach analiz i przygotowań możemy wreszcie ogłosić nasze dalsze plany rozwoju na Ukrainie. FlixBus jest obecnie oficjalnie zarejestrowaną firmą na Ukrainie i zatrudnił lokalny zespół z siedzibą w Kijowie. Firma płaci również podatki ukraińskiemu systemowi podatkowemu” – powiedział Michal Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie. – „Wprowadzając nasze innowacje technologiczne, standardy i bezpieczeństwo na rynek ukraiński, chcielibyśmy stać się solidnym partnerem zarówno dla ukraińskich partnerów autobusowych, pomagając im w rozwoju, jak i dla ukraińskich klientów, którzy będą mogli podróżować po świecie w przystępnych cenach i na wysokim poziomie usług.”
Pierwsze połączenia FlixBusa z Ukrainy i na Ukrainę wystartowały w 2017 r. Od czerwca br. Kijów, Żytomierz, Równe i Lwów zyskują codzienne połączenia do Niemiec (Berlin, Drezno, Monachium, Lipsk, Stuttgart, Frankfurt, Düsseldorf, Kolonia, Hanower, Karlsruhe, Rostock), na Węgry (Budapeszt), do Polski (Kraków) i Austrii (Wiedeń). Kursy te obsługuje jeden partner autobusowy – Euroclub. Większość z tych miast to również centra przesiadkowe FlixBusa, gdzie ukraińscy pasażerowie mogą z łatwością, na jednym bilecie, przesiąść się na całkowicie zielone linie w kierunku europejskich miast. FlixBus prowadzi również negocjacje z większą liczbą potencjalnych partnerów autobusowych.
Wysoki poziom usług oparty na innowacjach i technologii
Sukces FlixBusa jest często łączony z jego unikalnym modelem biznesowym, opartym na ścisłej współpracy z lokalnymi operatorami autobusowymi. FlixBus zajmuje się technologią, sprzedażą biletów, obsługą klienta, planowaniem siatki połączeń, a także marketingiem i sprzedażą, podczas gdy jego lokalni partnerzy są odpowiedzialni za zarządzanie autobusami i kierowcami. W ten sposób startupowi udało się stworzyć największą sieć autobusów międzymiastowych w Europie. W ciągu 6 lat działalności FlixBus nawiązał współpracę z ponad 300 partnerami autobusowymi w całej Europie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Na każdym nowym rynku chcemy rozwijać się wraz z naszymi partnerami autobusowymi, dzieląc między sobą ryzyko i odpowiedzialność” – wyjaśnia Michał Leman. – „Dzięki temu modelowi biznesowemu i naszej europejskiej siatce połączeń lokalna gospodarka otrzymuje wsparcie nie tylko w zakresie rozwoju rodzimych firm, ale także zwiększenia turystyki i dochodów podatkowych.”
Od 2013 r. zielone FlixBusy przewiozły ponad 100 milionów klientów w całej Europie i stworzyły setki miejsc pracy.
„