Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

FlixBus przycina czy wycina?

infobus
13.02.2018 15:00

FlixBus jeszcze całkowicie nie przejął siatki połączeńPolskiego Busa, ale już zaczął wprowadzać pewne zmiany. Generalnie sprowadzasię to do optymalizacji najsłabiej „pracujących” kursów.

Zmiany są wprowadzane etapami. Pierwszy nastąpił wczoraj,12 lutego. Ich efektem są zmiany w rozkładach linii P2, P4, P5, P10, P12, P15.Na tych połączeniach ubyło kursów. Zawieszeniu ulegnie natomiast linia P33.Pasażerowie zaczęli się więc obawiać, że FlixBus wycofuje ze swoich zapowiedzidocelowego rozwoju przewozów pod swoją marką w Polsce. Firma jednak uspokaja.

Wespół z Polskim Busem podjęto decyzję o reorganizacji ofertyprzewozowej. Z rozkładu wypadły połączenia, które nie cieszyły się dużąpopularnością podróżnych. Fragment uzasadnienia tej decyzji może jednakzabrzmieć nieco… zabawnie.

„Tymrazem wspólnie podjęliśmy decyzję o zoptymalizowaniu liczby połączeń, które niecieszą się popularnością w okresie zimowym. Wpłynie to korzystnie nie tylko nawydajność biznesową, ale także ekologiczną poprzez zmniejszenie częstotliwościkursowania. Pasażerom zapewniamy alternatywę, informując ich o tym z odpowiednimwyprzedzeniem. Dzięki temu będą też mogli cieszyć się jeszcze atrakcyjniejszą ikonkurencyjną cenowo ofertą letnią FlixBusa” – informował w oficjalnymstanowisku dla kieleckiej Gazety Wyborczej Michał Leman z FlixBusa.

Wydaje się więc, że pasażerowie nie mają powodów do obaw.Ciągła optymalizacja oferty przewozowej jest wpisana w profesję przewoźnikaautobusowego. Nie mniej częściowe uzasadnianie jej „wydajnością ekologiczną”może brzmieć trochę zabawnie.

FlixBusma obecnie kilku partnerów w Polsce, ale będzie rozmawiał z kolejnymi, tak abydocelowo mieć ich kilkunastu w naszym kraju. FlixBus poinformował, że modelbiznesowy firmy opiera się na ścisłej współpracy z lokalnymi przewoźnikami – wciągu czterech lat działalności FlixBus nawiązał współpracę z 250 partnerami autobusowymiw całej Europie. Zajmuje się technologią, sprzedażą biletów, obsługą klienta,planowaniem i rozwojem sieci, a także marketingiem i sprzedażą, natomiastlokalni partnerzy odpowiadają za codzienną eksploatację autobusów.