FlixBus przechodzi z obrony do ataku. Z mega dofinansowaniem
FlixMobility, spółka matka FlixBus i FlixTrain, pomyślnie zakończyła rundę G finansowania, pozyskując ponad 650 mln USD od amerykańskiego inwestora Canyon Partners.
Otrzymane inwestycje pozwolą FlixMobility na dalszą rozbudowę sieci FlixBus i FlixTrain, w tym ekspansję na nowe rynki.
Dwa filary
-„Dzięki uzyskanemu finansowaniu jesteśmy dobrze przygotowani do nadchodzącego międzynarodowego rozwoju i planów ekspansji głównych filarów naszego biznesu, czyli FlixTrain i FlixBus – powiedział Jochen Engert, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility.
Nowe finansowanie pomoże FlixBusowi zbudować największą sieć autobusową w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Portugalii, umocnić wiodącą pozycję w Turcji, Francji i Europie Wschodniej, w tym w Polsce, oraz rozwinąć działalność kolejową FlixTrain w Niemczech, Szwecji i innych krajach. Ponadto firma już planuje wejście na nowe rynki po przymusowym zawieszeniu związanym z pandemią.
-„Przechodzimy z obrony do ataku i naszym głównym celem będzie osiągnięcie pozycji lidera na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni – zapowiedział André Schwämmlein założyciel i dyrektor generalny FlixMobility - Chcemy, aby zielona mobilność była dostępna dla jak największej liczby osób, dlatego planujemy dalsze inwestycje na rynkach z ogromnym potencjałem, jak Stany Zjednoczone czy Wielka Brytania, ale także wzmocnienie naszej pozycji na kluczowych rynkach europejskich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Aktualny stan
Latem 2020 roku spółka uruchomiła swoje pierwsze połączenia autobusowe do krajów bałtyckich oraz rozpoczęła budowę krajowej siatki połączeń w Wielkiej Brytanii i Portugalii.
Dziś oprócz globalnej sieci FlixBus w 36 krajach, od 2018 roku FlixMobility rozwija również sieć pociągów dalekobieżnych FlixTrain. Firma obsługuje obecnie kolejowe połączenia po całych Niemczech, a na początku maja 2021 r. pierwsze zielone pociągi uruchomione zostały w Szwecji.