Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

FlixBus pracuje nad wodorowym autokarem. Z Freudenberg

infobus
04.09.2019 13:00

 FlixBus – razem z firmą technologiczną Freudenberg – przygotowuje się do wprowadzenia wodorowych autobusów do swojej sieci.

Na samym początku kilka słów o firmie Freudenberg SealingTechnologies z siedzibą w Niemczech, którą można określić, jako specjalistę odredukcji emisji. Spółka ta od dziesięcioleci pomaga producentom samochodów ipojazdów użytkowych w spełnianiu wymagań dotyczących zużycia paliwa i emisjidzięki swoim innowacyjnym rozwiązaniom. W połowie lat 90-tych Grupa Freudenberg rozpoczęła badania nad alternatywnymi napędami, w tym ogniwami paliwowymi (m.in.nabywając udziały w firmach Elcore i Elcomax) oraz akumulatorami (m.in. wykupującudziały w amerykańskim producencie akumulatorów XALT Energy). Teraz przyszedł czasna wykorzystanie tej wiedzy i kontaktów.

Z kolei FlixBus chce, jak najszybciej wprowadzić czysteautokary do swojej sieci połączeń dalekobieżnych. I do tego celuplatformę ma zbliżyć właśnie współpraca z Freudenberg Sealing Technologies. Docelowo wodorowe konsorcjum ma uzupełnić wybranyproducent autobusu. Kto nim będzie? O tym dowiemy się później. Na razie FlixBusi Freudenberg prowadzą rozmowy mające na celu sfinalizowania projektu.

Cel – 500 km

FlixBus od jakiegoś czasu realizuje drogowe testy zwykorzystaniem trzech bateryjnych autokarów elektrycznych. Wszystkie dostarczyli chińscy producenci. Dotestów wybrano dwie krótkie trasy:

  • we Francji, gdzie operują dwa autobusy marki Yutong;

  • w Niemczech – gdzie od końca 2018 r. między Frankfurtem a Mannheimkursuje autokar markiBYD.

Teraz nastał czas na wodorowe przygotowania. FlixBus jasnozdefiniował swoje wymagania do co pojazdów przyszłości. To:

Wodorowa flota

Wstępne plany są takie, że w pierwszym etapie realizacji projektupowstanie wodorowa flota złożona z 30 pojazdów z ogniwami paliwowych w celusprawdzenia wydajności systemu. Aby zrealizować ten etap obie firmy będą staraćsię o dofinansowanie publiczne w ramach niemieckiego „Krajowego programuinnowacji w zakresie technologii wodorowej i ogniw paliwowych” (NIP).

-„Chcemy pomagać kształtować przyszłość mobilności.Nowoczesna flota FlixBus i FlixTrain jest już wyjątkowo przyjazna dlaśrodowiska. Niemniej jednak nieustannie zadajemy sobie pytanie, w jaki sposóbmożemy uczynić podróżowanie jeszcze bardziej zrównoważonym i jeszcze bardziejzmniejszyć emisję CO2. Po udanym wprowadzeniu na rynek trzech elektrycznychautobusów dalekobieżnych, chcemy wspólnie z Freudenbergem opracować pierwszyautobus dalekobieżny z napędem ogniw paliwowych i ustanowić kolejny kamieńmilowy w historii mobilności” – powiedział Fabian Stenger, dyrektorzarządzający FlixBus.

Z kolei Claus Möhlenkamp, ​​CEO Freudenberg SealingTechnologies dodał: -„Naszym daniem ogniwo paliwowe w połączeniu zakumulatorami elektrycznymi to integralna część mobilności przyszłości. We FlixBusznaleźliśmy właściwego partnera dla projektu i czekamy na współpracę przy tymprzełomowym projekcie.”