Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

FlixBus potwierdza europejską modę na autobusy

infobus
05.09.2018 09:00

Z najnowszych „zielonych” danych wynika, że autokarowe podróże stają sięcoraz bardziej popularne w Europie, co jest dobrym sygnałem dla wszystkich: pasażerów,przewoźników, producentów i oczywiście środowiska.

-„Porównując dane z tego i poprzedniego sezonu letniego,możemy zauważyć pozytywne zmiany w postrzeganiu podróży autobusami. Ten trend,a także rozbudowa siatki połączeń FlixBusa w całej Europie przyczyniają się donaszego znaczącego wzrostu – podkreśla André Schwämmlein, współzałożyciel FlixMobility

Według danych FlixBusa, w czerwcu, lipcu i sierpniu br.autobusami w całej Europie podróżowało o 50% więcej pasażerów w porównaniu doanalogicznego okresu w 2017. Wśród 10 najpopularniejszych miast europejskich tego lataznalazły się: Berlin, Paryż, Monachium, Hamburg, Praga, Frankfurt, Wiedeń,Amsterdam, Rzym i Mediolan.

Podczas gdy przeciętny wzrost liczby letnich podróżyFlixBusem w całej Europie wynosił 50%, w wielu krajach liczba pasażerówzwiększyła się ponad dwukrotnie. Wzrost o 100% lub więcej odnotowano m.in. w Belgii,Chorwacji, Czechach, Hiszpanii i na Węgrzech. Trzykrotny wzrost zanotowałyLuksemburg, Norwegia i Szwecja, a czterokrotny Portugalia.

Polska na europejskim tle

Ten rok, a zwłaszcza sezon letni, był szczególnie ważny dlaFlixBusa w Polsce. W naszym kraju liczba pasażerów zwiększyła się aż15-krotnie, należy jednak zaznaczyć, że pełna siatka połączeń zostałauruchomiona dopiero na początku bieżącego roku.

W te wakacje uruchomiono ponad 15 nowych relacji, dziękiczemu polska siatka połączeń FlixBusa uwzględnia dziś ponad 100 miejscowości.Latem zielone autobusy ruszyły w drogę m.in. na trasach Wrocław-Zakopane,Kraków-Amsterdam czy Szczecin-Warszawa.

-„Czerwiec, lipiec i sierpień były dla nas kluczowe z punktuwidzenia rozwoju na polskim rynku. W czerwcu ogłosiliśmy naszą nową siatkępołączeń, w ramach której sukcesywnie uruchamiamy kolejne połączenia. Obejmująone również relacje do mniejszych miejscowości, dotychczas słaboskomunikowanych, jak Jastrzębie-Zdrój, Cieszyn czy Rybnik, co nas szczególniecieszy – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska.

Najchętniej wybieranymi kierunkami w Polsce były natomiastWarszawa, Kraków i Wrocław, czyli polskie centra przesiadkowe, a z miejscowościwakacyjnych prym wiodły Krynica Morska, Władysławowo i Zakopane. Na liście top 10 polskich miast, do których i z którychpodróżowali pasażerowie FlixBusa, znalazły się:

Wsierpniu do sprzedaży zostało włączonych też ponad 10 nowych połączeń, którestartują już we wrześniu, w tym Warszawa-Przemyśl przez Tarnów iWarszawa-Gdynia przez Grudziądz, które zaczynają kursować 7 września, a takżelinia Warszawa-Koszyce, startująca 13 września.