FlixBus podchodzi do elektrycznych autokarów
FlixBus jako pierwszy w Europie chce przetestować elektryczne autobusy dalekobieżne. Jak na razie takie pojazdy znajdują się tylko w ofercie chińskich producentów.
Pierwszy w pełni elektryczny FlixBus rozpocznie testy na trasieParyż-Amiens już w kwietniu, kolejny wyjedzie na ulice latem 2018 na trasiemiędzy Hesse a Baden-Württemberg w Niemczech.
–„Chcemy mieć swój wyraźny udział w kształtowaniu przyszłości mobilności.Pierwszy całkowicie elektryczny autobus dalekobieżny ma być inspiracją dlaproducentów autobusów do wprowadzania innowacji w tym sektorze i opracowywaniaalternatyw dla pojazdów z silnikami diesla – mówi André Schwämmlein, założycieli dyrektor zarządzający FlixBusa – Mimo że e-autobusy są obecnie znaczniedroższe w zakupie, jesteśmy przekonani, że będzie to opłacalna inwestycja nadłuższą metę, zarówno dla naszej firmy, naszych klientów, jak i środowiska.Zrównoważona mobilność to nie tylko prowadzenie biznesu, ale także społeczny iśrodowiskowy aspekt podróżowania.
-„Obserwujemy dziś trend odchodzenia od podróży prywatnymi samochodami iwybierania wspólnych podróży autobusami lub innymi środkami transportupublicznego, również w Polsce – komentuje Michał Leman, dyrektor zarządzającyFlixBus Polska – Cieszymy sie, że możemy być pionierem w napędzaniu tej zmiany,przyczyniając się do odchodzenia od transportu napędzanego paliwami kopalnymi.Inwestycja w elektryczne autobusy dalekobieżne to niewątpliwie punkt zwrotny wmobilności.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ponadto, w najbliższych miesiącach FlixBus będzie nadal inwestować wrozbudowę siatki połączeń, ekspansję na nowych rynkach oraz usprawnieniatechnologiczne. Już 23 marca w Niemczech wystartuje pierwszy FlixTrain, czylipociąg dalekobieżny, niebawem ogłoszona zostanie nowa letnia siatka w Polsceoraz nastąpi start operacyjny w Stanach Zjednoczonych. Dodatkowo, testowanaobecnie opcja rezerwacji miejsc powinna zostać uruchomiona w Polsce już naprzełomie drugiego i trzeciego kwartału.
„