Flix z rekordowym przychodem za rok 2022: Odrobiliśmy lekcję i jesteśmy na plusie
16 lutego - z okazji 10. rocznicy istnienia autobusowej platformy - firma Flix SE podała swoje najnowsze wyniki finansowe.
Spółka zamknęła rok 2022 z rekordowym przychodem na poziomie ponad 1,5 miliarda EUR. Oznacza to 185% wzrostu przychodów w zestawieniu z rokiem 2021! W tym roku prognozowany jest dalszy wzrost. O ten sukces zapytaliśmy też Michała Lemana, dyrektora zarządzającego FlixBusa w Polsce.
Jubileusz FlixBus
W lutym mija 10 lat od pierwszego kursu FlixBusa w historii. Przez ten czas na całym świecie z zielonych autobusów skorzystało blisko 300 milionów pasażerów.
Dyrektor Generalny Flix SE André Schwämmlein podsumował wyniki na konferencji prasowej w Monachium z okazji 10-lecia firmy oraz zapowiedział perspektywę dalszego wzrostu firmy -
-"2022 był jak dotąd naszym najbardziej udanym rokiem. To pokazuje, że Flix bardziej niż kiedykolwiek umocnił swoją pozycję, patrząc na rentowność firmy i długą obecność na rynku. Dokonaliśmy tego stawiając na nowoczesną mobilność, zrównoważony rozwój i technologię. Wierzymy, że mimo wszystko to dopiero początek naszej drogi.” - mówił André Schwämmlein, współzałożyciel i Dyrektor Generalny Flix SE.
Z kolei Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich tak skomentował ten sukces "Zielonych":
-"Flix wykorzystał czas pandemii na odrobienie pracy domowej i analizę, by zoptymalizować siatkę połączeń. 2022 r. to była praca wokół strategii rentownego wzrostu, czyli aby rosnąć dalej, jednak liczyć to nie tylko ilością przejechanych kilometrów, ale też pieniędzmi. Flix jako grupa po raz pierwszy w swojej historii zamknął 2022 r. wynikiem dodatnim EBITDA, jesteśmy na plusie" - powiedział Michał Leman.
Rekord mimo ograniczeń
W 2022 r. grupa Flix, w tym FlixBus, FlixTrain, Greyhound i Kamil Koc, osiągnęła przychody w wysokości ponad 1,5 mld euro z zyskiem na poziomie EBITDA.
Wynik ten został osiągnięty pomimo ograniczeń w podróżowaniu, jakie jeszcze obowiązywały w pierwszym kwartale 2022 roku z powodu COVID-19.
W ubiegłym roku ponad 60 mln pasażerów korzystało z dalekobieżnej oferty autobusowej i kolejowej Flixa. Firma na ten moment działa łącznie w 40 krajach na 4 kontynentach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Widzimy, że wszystkie rynki, na których działamy, bardzo dobrze funkcjonują po pandemii. Dlatego bez przerwy odbudowujemy naszą pozycję na ustabilizowanych rynkach, jednocześnie dalej rozszerzając naszą ofertę na nowe kraje, aby zapewnić możliwość podróży przyjaznych dla środowiska jeszcze większej liczbie osób" - mówił dalej Schwämmlein.
Prognozy na rok 2023
Flix kontynuuje inwestycje zarówno w swoje usługi kolejowe, jak i autobusowe, aby nieustannie rozwijać połączenia krajowe oraz międzynarodowe. Firma przewiduje, że wszystkie oddziały Flixa w Europie, Ameryce Północnej oraz Turcji odnotują znaczący, bo aż 20% wzrost zysku w 2023 roku w porównaniu z rokiem poprzednim. Firma nadal koncentruje się na zwiększaniu swojej rentowności.
Następnym zapowiedzianym krokiem w aspekcie globalnej ekspansji całego FlixBusa będzie start działalności połączeń autobusowych w Chile. To właśnie ten kraj zajmie drugie miejsce jako największy rynek FlixBusa w Ameryce Południowej, zaraz po Brazylii. Jednocześnie Chile będzie 41. państwem na świecie z zielonymi autobusami FlixBusa na swoich drogach.
Kluczowym produktem w strategii rozwoju firmy jest również FlixTrain, który odgrywa szczególnie istotną rolę w kształtowaniu mobilności neutralnej węglowo. Dzięki pozytywnym zmianom regulacyjnym, europejska kolej stała się obiecującym rynkiem wzrostu. Od czasu uruchomienia FlixTrain pięć lat temu, miliony osób skorzystały z oferty kolejowej dostępnej w Niemczech i w Szwecji. Niedawno FlixTrain ogłosił, że będzie częścią pilotażowych usług Unii Europejskiej, mających na celu zwiększenie transgranicznej komunikacji kolejowej, obejmujących połączenia między Niemcami a Szwajcarią oraz Niemcami a Szwecją.
Działania na rzecz klimatu
Główną wizją firmy Flix jest udostępnienie zrównoważonych opcji transportu na jak największą skalę, aby były one osiągalne absolutnie dla każdego. Całość działań podejmowanych przez spółkę w ramach realizacji strategii klimatycznej zakłada jak najszybsze osiągnięcie całkowitej neutralności emisyjnej.
„Eko-mobilność od zawsze była wpisana w DNA spółki Flix. Dzięki technologii umożliwiającej inteligentne planowanie tras, jak i silnym partnerstwom nawiązanym w celu testowania alternatywnych metod napędowych, droga do neutralizacji śladu węglowego do 2050 roku poprzez dalsze rozbudowywanie naszej siatki połączeń jest jak najbardziej realna. Zmierzamy w dobrym kierunku.” - mówi André Schwämmlein.
W 2022 roku firma ograniczyła emisję aż 818 000 ton dwutlenku węgla do atmosfery. W celu dalszej redukcji emisji CO2 do środowiska, Flix stawia na transformację floty swoich pojazdów poprzez zastosowanie w nich napędów alternatywnych. Firma jest między innymi pionierem w dziedzinie testowania pojazdów elektrycznych, czy też paneli słonecznych na trasach dalekobieżnych.