Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Finn Lamex z mikropowłoką dla szyb autobusowych

infobus
30.09.2019 09:00

Fińska firma Finn Lamex zainwestowała w nową technologię, co pozwoli jej osiągnąć najwyższą jakość produktów i umocnić się na rynku przednich szyb do autobusów i autokarów. Klasy Premium.

Fiński specjalista od przednich szyb klasy Premium doautobusów – firma Finn Lamex Safety Glass Oy – została założona w 1999 roku,przez osoby związane z rynkiem przemysłowym. Od samego początku spółka stopniowosię rozwijała, aby uzyskać przewidywany na ten rok dochód wynoszący ok. 11,6mln EUR.

Niezawodność i jakość

Firma Finn Lamex znana jest w przemyśle jako niezawodnyproducent wysokiej jakości przednich szyb dla autobusów i autokarów, a jejklientami OE są duże firmy jak ADL i Wrightbus w Wielkiej Brytanii oraz VanHool w Belgii. By sprostać coraz większym wymaganiom przemysłu oraz klientówfirma kilkakrotnie powiększyła swoje zakłady i obecnie może produkować 37 000laminowanych szyb przednich rocznie.

-„Specjalizujemy się w szybach przednich do autobusów, aleprodukujemy również niektóre rodzaje szyb przednich do tramwajów i innych pojazdówprzemysłowych. Wszystkie procesy związane z produkcją i formowaniem przednichszyb odbywają się w naszej siedzibie głównej w miejscowości Laitila wpołudniowo-zachodniej Finlandii. W ten sposób możemy zachować najwyższą możliwąjakość” – wyjaśnia Tero Toivanen, prezes firmy Finn Lamex.

Kontrola solarno-termiczna

Inwestowanie w badania nad produktami i rozwojem jestkluczowe w kwestii zachowywania przewagi nad konkurencją i zdobywania nowychklientów. Przewiduje się, że kontrola solarno-termiczna oraz możliwośćodbijania promieni podczerwonych będą coraz ważniejsze dla segmentu zajmującegosię autobusami elektrycznymi.

Aktualnie Finn Lamex współpracuje zprzedsiębiorstwami OEM zajmującymi się szkłem, by przetestować i wypróbowaćnowe powłoki na szkło w celu ulepszenia kontroli solarno-termicznej.

-„Wyzywaniem jest zachowanie jednakowych właściwościtermicznych jak w przypadku płaskich szyb i przeniesienie ich do zaokrąglonychszyb stosowanych w autobusach. Planujemy rozpocząć testowanie nowejmikropowłoki na początku IV kwartału bieżącego roku” – mówi Toivanen.

Wyjątkowe potrzeby = wyjątkowe rozwiązania

Kluczowym elementem sukcesu firmy Finn Lamex jest własnaprodukcja i wytwarzanie wyposażenia jak formy do szkła, osprzęt do szkieletuoraz paneli jedwabnych. Firma obecnie ma możliwość produkowania ponad 2000różnych modeli szyb przednich do autobusów, z wykorzystaniem około 900 różnychform – zawsze bierze pod uwagę szczególne potrzeby każdego klienta.

-„Często powtarzamy „jeśli nie możemy czegoś wyprodukować,nie da się tego zrobić“. Chcemy dostarczać naszym klientom najlepsze możliweprodukty końcowe, a to wymaga wyjątkowej wiedzy, kunsztu i personalizacji.Nigdy nie powiedzieliśmy „nie“ wyzwaniu” – mówi prezes firmy Finn Lamex.

Firma Finn Lamex jest obecna na rynku autobusów w Polsce od2008 roku.

-„Polska to interesujący i duży rynek. Nadal widzimypotencjał rozwoju sprzedaży naszych przednich szyb jakości Premium do autobusówna tym obszarze” – podkreśla mówi Tero Toivanen.