Finisz dostaw elektrycznych Ursusów do Zielonej Góry. W styczniu
Postępują dostawy elektrobusów lubelskiego Ursusa do Zielonej Góry. Miejski Zakład Komunikacji jest już w posiadaniu 30 egzemplarzy autobusów City Smile 12LFE, z czego większość z nich już regularnie pojawia się na liniach. Ostatnie mają się pojawić u przewoźnika w styczniu.
Przypomnijmy, że kontrakt zawarty przez zielonogórskie MZK z Ursusem opiewa na dostawę 47 egzemplarzy autobusów elektrycznych CitySmile 12 LFE. Umowa opiewa na łączną cenę 96 482 700,60 PLN brutto. Daje jednostkową cenę netto za pojazd na poziomie 1 668 962,10 PLN netto.
Ich zakup jest częścią dużego projektu unijnego, wartego prawie 267 mln PLN. Oprócz „elektryków” MZK kupiło też 17 przegubowych Mercedesów Conecto G. Ich pozyskanie kosztowało przewoźnika nieco ponad 26,92 mln PLN brutto, co dało jednostkową cenę na poziomie 1 287 634,6 PLN netto. Ponadto w ramach projektu przy ul. Bema powstaje centrum przesiadkowe, została także kompleksowo przebudowana zielonogórska zajezdnia autobusowa przy ul. Chemicznej.
Koronna część projektu, czyli dostawy elektrycznych Ursusów są coraz bliżej końca. MZK przekazano już 30 bateryjnych CS12LFE. Znakomita większość została już włączona do regularnej eksploatacji. Już 26 elektrobusów z Lublina jeździ po Zielonej Górze.
„Na dzisiaj dostarczono 30 autobusów. 26 z nich jest w ruchu, a cztery w trakcie ostatnich przygotowań. Do końca grudnia do Zielonej Góry trafi kolejnych siedem pojazdów, a do końca stycznia ostatnich 10.” – mówiła dyrektor MZK, Barbara Langner dziennikarzom zielonogórskiego wydania Gazety Wyborczej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jednak zmianą nie są tylko nowe autobusy. By zasilać elektryczne autobusy potrzebna jest infrastruktura ładowania. Trwa instalacja szybkich stacji ładowania na pętlach i nowej zajezdni, a jej widok jest imponujący. Ogromna zadaszona wiata która ma pomieścić całą flotę autobusów i w której instalowanych jest aż 25 dwustanowiskowych ładowarek zajezdniowych o mocy 80 kW każda.
Dodatkowo na terenie zajezdni stanie także pantografowa stacja szybkiego ładowania, tak by móc ładować autobusy w ciągu dnia. Wszystkie stacje ładowania autobusów elektrycznych, zarówno te wolne jak i te szybkie, są dostarczane przez polskiego producenta, firmę Ekoeneregtyka Polska.
„