Fake news ws. likwidacji PKS Poznań
W ostatnim czasie pojawiły się fałszywe informacje o rzekomej likwidacji – z dniem 30 czerwca – spółki PKS Poznań. Za zarządem przewoźnika dementujemy te "rewelacje".
Wielkopolski przewoźnik cały czas działa na komunikacyjnym rynku i działać będzie, świadcząc usługi w zakresie międzymiastowego autobusowego transportu publicznego. Od tego roku w ramach nowego związku powiatowo-gminnego “Wielkopolski Transport Regionalny” - o czym w InfoBusie pisaliśmy TUTAJ. Może komuś to się nie podoba?
Autobusowy fake-news
-„W związku z ostatnio pojawiającymi się fałszywymi informacjami jakoby z dniem 30 czerwca 2021 roku PKS Poznań S.A. miał zostać zlikwidowany a dworzec autobusowy w Śremie miałby przestać pełnić obecnie przypisaną mu funkcję czyli miejsce odprawy pasażerów w podróżach międzymiastowych, w imieniu Zarządu Spółki pragnę poinformować i uspokoić mieszkańców Śremu, gminy Śrem i gmin powiatu śremskiego oraz wszystkich podróżnych korzystających z naszych usług, iż informacje te są nieprawdziwe. Dworzec autobusowy w Śremie nie zostanie przekształcony w lokalny węzeł przesiadkowy. Jego funkcja oraz działanie pozostaną niezmienione – informuje Dorota Duda-Mosielska, rzecznik prasowy PKS Poznań.
Przypomnijmy, że grudniu 2020 r. podjęto decyzję o powstaniu (od kwietnia 2021 roku) związku powiatowo-gminnego “Wielkopolski Transport Regionalny”, który ma nieodpłatnie przejąć od Miasta Poznań akcje spółki PKS Poznań S.A.
-„Koszty transportu będą pokrywane przez wszystkich uczestników, proporcjonalnie do tego, jak często i jak długo będą jeździć autobusy na terenie każdej z gmin” – podał magistrat.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Urząd Miasta Poznania przypomniał, że już w marcu 2019 roku prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak poinformował starostów, burmistrzów i wójtów, że lokalny PKS notuje bardzo złe wyniki finansowe.
-„Pod uwagę brano nawet jego likwidację, ponieważ Miasta Poznań nie było stać na finansowanie przewozów autobusowych dla okolicznych gmin i powiatów, które w ogóle nie miały udziału w kosztach. W toku kolejnych spotkań Miasto Poznań oraz część powiatów i gmin obsługiwanych przez spółkę zadeklarowała chęć powołania celowego związku powiatowo-gminnego, który miał przejąć nieodpłatnie akcje poznańskiego PKS. Do tego czasu konieczne było podpisanie porozumienia międzypowiatowego, aby stworzyć sieć linii autobusowych, szczególnie tam gdzie nie dociera Poznańska Kolej Metropolitalna” – podał magistrat.
1 września ub. roku poznański PKS przeszedł pod opiekę powiatu poznańskiego, a 26 września podpisano porozumienie. Było ono pierwszym krokiem do utworzenia związku powiatowo-gminnego, który ma zarówno zlikwidować wykluczenie transportowe w regionie, jak i poprawić kondycję PKS Poznań.