Ex warszawskie przegubowce w Radomiu. Trzy gotowe
Pod koniec kwietnia do radomskiego Miejskiego PrzedsiębiorstwaKomunikacji dotarło 19 używanych MANów Lions City G. Spółka będzie jeleasingować przez pięć lat. Jednak po upływie tego okresu zastrzegła sobie prawodo wykupu tych pojazdów. Trzy autobusy już przemalowano oraz dostosowano dowymagań lokalnego Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.
Przypomnijmy pokrótce historię tego zakupu. Przetarg naleasing 19 używanych autobusów klasy mega MPK ogłosiło na początku marca.Przewoźnik chciał pozyskać pojazdy wyprodukowane nie wcześniej niż w 2006 rokuoraz spełniające przynajmniej normę Euro 3. Więcej na temat wymagań radomskiejspółki oraz warunków leasingu można przeczytać tutaj.
Do 11 kwietnia MPK czekało na oferty. Wpłynęła jedna, którąprzedstawiło MLeasing. Opiewała ona na niespełna 4,4 mln zł brutto. Spółkazależna MBanku zaoferowała miejskiemu przewoźnikowi dziesięcioletnie autobusyMAN NG363 Lions City G. To część z 55 egzemplarzy, które do końca grudniaubiegłego roku były użytkowane przez „sąsiada” MPK, czyli spółkęMichalczewski. Z powodu wygaśnięcia jednego z kontraktów, który firmarealizowała dla stołecznego ZTM konieczne było zmniejszenie floty w warszawskimoddziale. W ten sposób autobusy powróciły do producenta. 13 kwietnia MPKzaakceptowało propozycję MLeasing. Od momentu podpisania umowy wszystkieautobusy miały trafić do Radomia w ciągu dwóch tygodni.
Na razie autobusy są dostosowywane do wymagań MZDiK orazprzechodzą prace remontowe. Obejmują one m.in. lakierowanie nadwozia wobowiązujący w radomskiej komunikacji schemat, odświeżenie wnętrza oraz montażsystemów informacji pasażerskiej oraz Radomskiej Karty Miejskiej. Na chwilęobecną jak udało nam się dowiedzieć gotowe są już trzy „lwy”, akolejne dwa są w trakcie.
Autobusy są w pełni niskopodłogowe i klimatyzowane.Wentylację naturalną umożliwia osiem przesuwnych okien i luki dachowe. Pojazdyumożliwiają podróż 150 pasażerom, w tym 44 na fotelach firmy Kiel. 16 siedzeńjest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dziękiczterem wejściom w układzie 2-2-2-2.
Autobusy są napędzane dwunastolitrowym silnikiem leżącym typuMAN D2866LUH29. Jednostka ma moc 360 KM oraz spełnia normę Euro 3. Zblokowanoją z automatyczną, czterobiegową skrzynią biegów firmy Voith.
19przegubowych Lionsów City G umożliwi MPK wycofanie ostatnich autobusów MAN A11oraz 14 Neoplanów. Mowa o jedynym N4021NF i trzynastu N4020. To jednak niekoniec taborowych nowości w Radomiu w tym roku. Na przełomie sierpnia iwrześnia na ulice miasta trafią 24 egzemplarze Nowego Urbino 12. Pojazdy do ruchuwprowadzi konsorcjum Dolnośląskich Linii Autobusowych oraz spółek ze śląskiejGrupy Irex. Trafią one na początek do obsługi linii nr 3, 8 i 13.
„