Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

EvoBus wraca z treningami kierowców

infobus
29.03.2015 14:43

W dniach od 17do 20 marca spółka EvoBus Polska zorganizowała na Autodromie Jastrząb pod Radomiem 4-dniowe szkolenie z bezpiecznej jazdy dla łączne ok. 80. kierowców autokarów marek Mercedes-Benz i Setra. Po raz pierwszy trening poprowadzili polscy szkoleniowcy z firmy ITS Michalczewski (która jest właścicielem toru) z pomocą przedstawicieli OMNIplus oraz handlowców EvoBus Polska, którzy odpowiadali na wszelkie pytania związane z samymi autokarami. Do tej pory na tego typu szkolenia EvoBus ściągał szkoleniowców z Niemiec, którzy korzystali z pomocy tłumacza. Dlatego naszym zdaniem ta zmiana ?chociażby pod kątem bezpośredniego kontaktu z kierowcami i braku językowych barier ?jest znaczącym krokiem naprzód. Do tego dochodzi sama infrastruktura ?do tej pory szkolenia EvoBus najczęściej odbywały się w Bednarach, czyli na lotnisku zaadoptowanym pod kątem toru dla kierowców. Tutaj mamy zupełnie nową jakość.

Autodrom Jastrząb jest najnowocześniejszym motoryzacyjnym obiektem szkoleniowo-treningowym w Polsce. Jako jedyny w kraju został zaprojektowany i zbudowany od podstaw, dzięki czemu oferuje możliwość korzystania z dedykowanej infrastruktury o najwyższym standardzie europejskim. Posiada on asfaltowo-szutrowy tor szkoleniowy o łącznej długości 3500 metrów i łącznej powierzchni 21 hektarów. Szerokość nitki trasy w najwęższym miejscu wynosi 10 metrów, co akurat dla autobusów ma spore znaczenie. Co ważne, układ toru umożliwia jazdę z wykorzystaniem licznych konfiguracji trasy, zależnie od stopnia zaawansowania i umiejętności kierowców. I najważniejsze pod kątem treningu bezpiecznej jazdy ?trzy płyty poślizgowe, w tym jedna z kurtynami wodnymi, a druga wyposażona w jedyny w Polsce szarpak, umożliwiający wprowadzanie w poślizg autobusów oraz ciężarówek z pełnym obciążeniem. W tej sytuacji wcale nie jest wykluczone, że w przyszłości to kierowcy z Niemiec będą przyjeżdżać do nas na szkolenie.

Trening w Jastrzębiu wszystkie grupy zaczynały cykl szkoleń od teoretycznego wykładu, na którym trenerzy dużo czasu poświęcili przekazaniu wiedzy o aktywnych systemach bezpieczeństwa zainstalowanych w najnowszych autokarach, czyli Mercedes-Benz Tourismo L, Setra S 515 HD, Setra S 516/2 HD i S 517 HD. Po zajęciach teoretycznych kierowcy mieli okazję zastosować wiedzę w praktyce ?m.in. podczas awaryjnego hamowania na mokrej nawierzchni przy różnych prędkościach, czy też przy ostrym omijaniu przeszkody z wykorzystaniem systemu ESP. W zgodnej opinii kierowców takich szkoleń cały czas jest za mało. W dniu, w którym my uczestniczyliśmy wszkoleniu, w trening wzięli udział kierowcy z takich firm jak: Sindbad, Star-Tourist, Nord, Łukaszewski i Inter Trans. Widoczna na zdjęciach Setra S 515 HD w pięknym bordowym kolorze należy właśnie do tej ostatniej firmy i zakupiona została w lutym br. To jedna z najładniejszych Setr w naszym kraju.