EvoBus rozdaje serwisowe Oscary

infobus
10.03.2010 18:43

Omniplus to spółka Daimlera specjalizująca się w usługach posprzedażnych w ramach EvoBus. I to właśnie ta firma zorganizowała pierwszy wewnątrzkoncernowy konkurs na najlepszego mechanika. Eliminacje odbyły się w 2009 r. i objęły aż 662 serwisantów z 17 krajów Europy. Polskę prezentował tylko serwis EvoBus z Wolicy. Na tym etapie startujący specjaliści musieli wykazać się szeroką wiedzą na temat wszystkich pojazdów EvoBus (autobusów miejskich i dalekobieżnych, autokarów Mercedes-Benz i Setra, a także minibusów Mercedes-Benz). Uczestników poddano testom online dotyczącym układów napędowych (silników/przekładni), zawieszenia, hamulców, elektryki, struktury wyposażenia i nadwozia oraz systemów IT w usługach posprzedażnych oraz ogólnej znajomości zagadnień związanych z serwisem. Po I rundzie eliminacji zostało 218 uczestników. W II etapie czekał na nich kolejny test online, który wyłonił reprezentantów poszczególnych krajów. Na tym etapie wymagania były jeszcze wyższe: pytania obejmowały sieć produkcyjną EvoBus, nową autobusową skrzynię biegów Mercedes PowerShift GO 240-8, retarder w samochodzie Sprinter Minibus oraz nawiew w układzie ogrzewania Setra TopClass 400. Pojawiły się także pytania dotyczące układu diagnostyki pokładowej w pojeździe z wewnętrzną lub zewnętrzną jednostką diagnozującą czy też serwisu drzwi przesuwnych. 17 najlepszych przeszło do rundy finałowej, która odbyła się 22-23 lutego w fabryce w Neu-Ulm.

1_760

Ostatni etap konkursu osiągnął już bardzo wyśrubowany poziom. Na 10 stanowiskach testowych finaliści eliminacji krajowych przeszli test wiedzy na temat układu poziomowania pojazdu w Sprinterze Minibusie, błędów instalacyjnych układu hamulcowego, kontroli systemu audio oraz drzwi przednich. Musieli oni także przeprowadzić naprawę powypadkową włącznie z instalacją części zamiennych, sprawdzić układ ogrzewania, klimatyzację i wywietrzniki, zrealizować zadania związane z serwisem silnika i pneumatycznego układu hamulcowego, a także odpowiedzieć na szereg pytań dotyczących teorii napraw i literatury technicznej. Podsumowując trzeba przyznać, iż wiedza uczestników konkursu została dogłębnie sprawdzona w różnych dziedzinach. Dziesiąte stanowisko obejmowało różne punkty zakładu produkcyjnego, w których uczestnicy musieli wykazać się znajomością faktów i liczb.

2_760

24 lutego rywalizację zwieńczyła ceremonia rozdania nagród, podczas której Wolfgang Hänle, szef EvoBus zaprezentował wszystkim zebranym nagrody w postaci statuetek zbliżonych do słynnych filmowych Oscarów (gwoli ścisłości statuetka przedstawia mechanika w charakterystycznym stroju stojącego na postumencie w kształcie nakrętki). Ich złotą wersję otrzymał Markus Ebner z Austrii;srebrną –Heinz Schabach ze Szwajcarii;a brązową –Peter Richardson z Wielkiej Brytanii.
–„Konkurs BusTech Challenge pozwala nam na podciągnięcie poziomu jakości usług i szkoleń na równie wysoki poziom w całej Europie – Holger Suffel, dyrektor sprzedaży EvoBus. –Przypomnę, że nasza sieć obejmuje 646 punkty serwisowe z ponad 4000-osobowym personelem w 37 krajach Europy. Dlatego na pewno wyciągniemy wnioski z wyników i będziemy proponować zmiany w sferach wymagające poprawy, a nawet fundamentalnych zmian. Ten nowy wewnątrzfirmowy konkurs pomaga także zachować odpowiednią jakość usług w całej strukturze organizacyjnej. Dlatego serwisowe zawody będą cyklicznie odbywać się co dwa lata.”Podkreślmy, że w kolejnej edycji konkursu wezmą także udział wszystkie warsztaty należące do sieci serwisowej EvoBus Polska.

4_i_front_7603_760