Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

EvoBus Polska podsumowuje trudny rok 2020 [FILM]

infobus
18.03.2021 14:00

W 2020 r. sprzedaż marek Mercedes-Benz i Setra dała EvoBus Polska drugie miejsce w rankingu rejestracji nowych autobusów w naszym kraju.

Firma pomimo znacznego osłabienia sprzedaży autobusów w wyniku pandemii Covid-19 umacnia pozycję na rynku, czego m.in. dowodem jest elektryczny kontrakt z Gdynią.

Turystyczny lider

EvoBus Polska od lat jest liderem sprzedaży autobusów turystycznych w Polsce. Pandemia oczywiście zmieniła liczbę dostarczanych pojazdów, ale nie lidera. Spółka zajęła niemal 43% udział w rynku sprzedaży nowych autokarów, a Mercedes-Benz Tourismo jest od lat najchętniej kupowanym pojazdem pod kątem przewozów turystycznych. Mimo ograniczenia lub zablokowania tych usług pozostał również w 2020 roku numerem jeden w rejestracjach autokarów w Polsce.

-„Przejęcie dystrybucji marki Setra długookresowo wzmocni politykę dystrybucyjną firmy poprzez jednolite zarządzanie portfolio produktów w ramach segmentów rynku. W trakcie roku dokonano zmian w strukturze organizacyjnej działu autobusów turystycznych: zwiększono ilości doradców handlowych oferujących autokary obydwu marek oraz wyznaczono nowe obszary handlowe – informuje EvoBus Polska.

Cel na rok 2021? Mimo znacznego osłabienia rynku sprzedaży autobusów w wyniku pandemii Covid-19, dalsze umacnianie pozycji na rynku marek Mercedes-Benz i Setra.

Miejski sukces

W 2020 r. EvoBus odnotował zwiększenie udziałów rynkowych w segmencie autobusów miejskich dzięki m.in. dostawom Mercedes-Benz Citaro do Wrocławia (60 szt.) i Gdańska (48 szt.) Głównie te kontrakty uplasowały markę Mercedes-Benz na drugiej pozycji w rankingu segmentu autobusów miejskich.

-„Mimo wyzwań związanych z realizacją dostaw w warunkach pandemii wszystkie kontrakty EvoBus Polska zostały w pełni zrealizowane, co pozwoliło na zwiększenie ilości sprzedanych sztuk i udziału rynkowego w stosunku do roku poprzedniego” – podkreśla spółka.  

Z kolei w 2021 r. firma EvoBus Polska wygrała przetarg na w pełni elektryczne autobusy Mercedes-Benz eCitaro dla Gdyni, w ramach którego odbędzie się dostawa zarówno autobusów przegubowych (8 szt.) jak i wersji solo (16 szt.). Pojazdy będą eksploatowane przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej Sp. z o.o. w Gdyni, a ich dostawa rozpocznie się jeszcze w tym roku. To pierwsze zamówienie na elektryczne autobusy Mercedes-Benz w Polsce i tym samym dobry start w nowy rok.

Co dalej?

Sytuacja pandemiczna spowodowała bardzo dotkliwy spadek w rejestracjach autobusów turystycznych oraz zmniejszenie rynku sprzedaży autobusów miejskich w 2020 r..

-"Wydaje się, że strategia szczepień wyhamowująca pandemię pozwoli na stopniowe odradzenie się przewozów turystycznych, a co za tym idzie zwiększy popyt na autobusy - zauważa EvoBus Polska.

Z kolei rynek autobusów miejskich w poprzednich latach odnotowywał wyjątkowo wysokie wyniki sprzedaży. W 2021 roku po chwilowym zachwianiu zwłaszcza w okresie pierwszego lockdownu  i częściowo odroczonych przetargach oraz opóźnieniach w produkcji i dostawach zdaje się ponownie rozwijać.

-"Dzięki krajowym i unijnym projektom finansującym zakup autobusów z neutralnym bilansem CO2 rynek sprzedaży w tym segmencie w ciągu najbliższych kilku lat może osiągnąć rekordowy poziom rejestracji - prognozuje spółka.