Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
W 2013 r. polscy przewoźnicy zarejestrowali łącznie 220 szt. fabrycznie nowych autobusów marek Mercedes-Benz i Setra o masie powyżej 8 t DMC. To o 3 szt. więcej (+1,4%) w porównaniu z wynikami za 2012 r., co biorąc pod uwagę ówczesne zaangażowanie EvoBus Polska w transportową obsługę EURO 2012 jest naprawdę świetnym wynikiem. Warto podkreślić, że sumując rezultaty obu marek, spółka zajmuje zarówno pozycję lidera w segmencie autokarów w Polsce (86 szt. / 42% udziału w rynku), ale także jest wiceliderem w segmencie autobusów miejskich (113 szt. / 19% udziału). –„Jesteśmy bardzo zadowoleni z uzyskanej w 2013 r. pozycji na autobusowym rynku w Polsce –mówi Antonio Cavotta, prezes EvoBus Polska. –To pokazuje, że autobusy Mercedes-Benz i Setra cieszą się coraz większym uznaniem. Korzystając z okazji chciałbym podziękować klientom za okazane naszej firmie zaufanie i wybór naszych produktów oraz serwisu. Będziemy nadal dokładać wszelkich starań, aby utrzymać naszą wysoką pozycję na rynku. Ten cel chcemy osiągnąć przede wszystkim w oparciu o nasze nowe autobusy spełniające normę Euro 6. Warto podkreślić, że Daimler Buses jako pierwszy w Europie zaoferował pełną gamę pojazdów zgodnych z nowymi przepisami i dzięki temu mamy największe doświadczenie na rynku w tym zakresie. Najważniejsze zalety nowych autobusów to nie tylko niska emisja spalin, ale także wymierne oszczędności w zakresie zużycia paliwa. Potwierdzają to zarówno niezależne testy eksploatacyjne, jak i coraz liczniejsze informacje od naszych klientów. Nasza wzmożona aktywność na rynku dotyczy nie tylko nowych pojazdów. Od zeszłego roku dzięki nowej marce BusStore jesteśmy bardziej aktywni w zakresie sprzedaży używanych autobusów. BusStore to z jednej strony wygoda platforma internetowa oferujące szeroki wybór pojazdów z wtórnego rynku, zaś z drugiej –nowe podejście do sprzedaży używanych pojazdów, gdzie na pierwszym planie stawiamy takie wartości, jak zaufanie i jakość. Równolegle, obok konsekwentnego poszerzania naszej oferty handlowej, cały czas konsekwentnie podnosimy profesjonalizm naszej sieci serwisowej, co w efekcie daje nam najwyższe kompetencje w świecie autobusów.”
Miejskie przyśpieszenie
Swój zeszłoroczny sukces EvoBus Polska zawdzięcza przede wszystkim zwiększonej sprzedaży w segmencie miejskim, gdzie wg danych system CEP MSW zostało zarejestrowanych 113 szt. autobusów Mercedes-Benz o masie powyżej 8 ton DMC (o 20 szt. więcej niż przed rokiem / +21,5%). Najwięcej tego pojazdów niemieckiej marki odebrał zeszłoroczny rekordzista w zakresie zakupów nowych autobusów –spółka MPK-Łódź, która łącznie zakupiła 50 szt. egzemplarzy Conecto LF, w tym 20 szt. w wersji przegubowej i 30 szt. wersji solo. Kolejnymi, strategicznymi odbiorcami były firmy: ZTM Rzeszów (22 szt. Citaro CNG) oraz Transgór Rybnik (10 szt. Conecto LF, w tym 6 szt. w wersji solo i 4 szt. w wersji przegubowej). To ugruntowało pozycję spółki EvoBus jako wicelidera w segmencie autobusów miejskich w Polsce (z udziałem na poziomie 19%), a pokaźny portfel tegorocznych zamówień (m.in. zamknięcie gazowego kontraktu dla Rzeszowa) pozwala optymistycznie patrzeć w przyszłość. Laszlo Rakasz, dyrektor ds. strategii EvoBus Polska tak skomentował zeszłoroczny, miejski wynik Mercedes-Benz: -„Rok 2013 upłynął nam przede wszystkim na przygotowaniu naszej pozycji rynkowej na następne lata, gdzie kluczowe znaczenie będzie miała dla nas obowiązująca od 1 stycznia br. nowa norma emisji spalin Euro 6. Dlatego szczególnie ważna była dla nas dostawa trzech pierwszych w Polsce autobusów miejskich spełniających nowe przepisy, które trafiły do floty KPK Białystok. Mamy już pierwsze informacje, że te najnowsze pojazdy są wyjątkowe oszczędne i mają zdecydowanie mniejsze zużycie niż podobne modele KPK Białystok. Nasi klienci będą mogli także przekonać się o zaletach technologii BlueEfficiency poprzez testy naszych pojazdów demonstracyjnych z silnikami Euro 6. To znane już przewoźnikom modele Citaro C2 i Conecto LF G. Wiosną dołączy do nich midibus Citaro K z układem drzwi 2-2-2, który dzięki DMC na poziomie 18 t charakteryzuje się bardzo dobrym stosunkiem długości do liczby przewożonych pasażerów.”
Turystyczne wyniki Mercedes-Benz
Doskonała sytuacja od lat panuje w dziale autobusów turystycznych Mercedes-Benz, który zeszły rok zamknął z wynikiem 75 dostarczonych autokarów o masie powyżej 8 ton DMC, w tym zdecydowanie najwięcej typu Tourismo. Taki wynik to olbrzymi sukces, a jego uzyskanie możliwe było dzięki świetnie dopasowanej ofercie oraz bardzo aktywnym i zaangażowanym pracownikom całej firmy. Większość rejestracji autokarów Mercedes-Benz została uwzględniona w segmencie turystycznym, gdzie marka po raz szósty z rzędu zajęła pozycję lidera. Tutaj poziom rejestracji osiągnął poziom 47. autobusów, czyli o 17 szt. mniej (-26,6%) niż przed rokiem. Odnotowany spadek to efekt zarówno zwiększonego popytu na autokary w 2012 r. w ramach przygotowań do piłkarskiego EURO 2012, jak i coraz większej liczby rejestracji autobusów Mercedes-Benz jako pojazdy międzymiastowe. W tym segmencie, w 2013 r. odnotowaliśmy zakup aż 18 autobusu z logo trójramiennej gwiazdy (o 14 szt. więcej niż rok wcześniej), z czego tylko 5 egzemplarzy należało do klasycznej rodziny międzymiastowych autobusów Intouro, przekazanych w grudniu dla Arriva Bus Transport Polska. O komentarz do tych wyników poprosiliśmy Tomasza Talarka, dyrektora marki Mercedes-Benz: -„Na początku 2014 r. zrealizujemy ostatnie dostawy autobusów Tourismo z silnikami Euro 5, które w styczniu w większej liczbie odbiorą jeszcze firmy AMID (18 szt.) oraz Raf Trans (7 szt.) Natomiast już w lutym rozpoczynamy dostawy pierwszych autokarów z technologią Euro 6. Ponadto przygotowujemy szeroka gamę pojazdów demonstracyjnych, w tym także Tourismo K o długości 10,5 m, który już wzbudził spore zainteresowanie wśród polskich przewoźników. Już teraz zapraszamy wszystkich przewoźników do zapoznania się z nową technologią Euro 6 podczas jazd testowych. Okazją do kolejnych spotkań będzie też marcowa impreza Mercedes-Benz pod nazwą „Driving Experience Day”, która odbędzie się na torze Hockenheim w Niemczech. To wyjątkowa okazja, aby w jednym miejscu móc sprawdzić różne typy autobusów Mercedes-Benz. Warto wspomnieć, że w tym roku Mercedes-Benz został partnerem Halowych Mistrzostw Świata w lekkoatletyce Sopot 2014 (7-9 marca 2014) oraz Mistrzostw Świata Kierowców Zawodowych UICR 2014 (wrzesień). To oznacza kolejny, pracowity rok, w którym dołożymy wszelkich starań, aby utrzymać zaszczytne miano lidera w dostawach autokarów. Moim zdaniem polski rynek nadal będzie się dynamicznie rozwijał. Polscy przewoźnicy znacząco modernizują swoje floty autobusowe i co ważne inwestycje te nie tylko obejmują pojazdy eksploatowane na trasach zagranicznych, ale także tych wykorzystywanych w krajowych połączeniach międzymiastowych. To wyraźny trend, który będzie kształtował rynek w kolejnych latach.”
Setra i generacyjna wymiana
Drugą marką w ofercie EvoBus Polska jest Setra, która ma tradycyjnie mocną pozycję w segmencie autobusów turystycznych. W 2013 r. zarejestrowano w naszym kraju 42 autokary Setra o masie powyżej 8 ton DMC, w tym zdecydowana większość z nich została zarejestrowana jako pojazdy turystyczne (39 szt.) Ten wynik zapewnił niemieckiej marce drugie miejsce w kategorii autobusów turystycznych z udziałem 19%. Pozostałe cztery egzemplarze pojawiły się w segmencie międzymiastowym, co jest najlepszym wynikiem Setry odnotowanym do tej pory na polskim rynku. Kolejny sukces to bardzo dobrze przeprowadzana w zeszłym roku generacyjna wymiana modeli z strategicznej serii ComfortClass. Zgodnie z planem przez większość część roku trwała równoległa sprzedaż starszych modeli z serii 400 oraz najnowszych z serii 500 i nie miało to żadnego negatywnego przełożenia na wynik handlowy. Dostawy były zapewnione w sposób ciągły i łącznie w zeszłym roku w Polsce zarejestrowano 9 autobusów ComfortClass 500, wyposażonych w najnowsze jednostki napędowe spełniające normę Euro 6. To bardzo udany początek. Na zakończenie warto wspomnieć o doskonałym wyniku w sprzedaży autobusów piętrowych marki Setra –prawdziwego barometru nastrojów na turystycznym rynku, których w 2013 r. zarejestrowano łącznie 7 szt. Co ciekawe –część z nich jest wykorzystywana także do obsługi międzymiastowych połączeń. Zeszłoroczny rezultat komentuje Jerzy Fołda, dyrektor marki Setra: -„Szczególnie cieszy nas doskonałe przyjęcie rodziny ComfortClass 500 przez polski rynek, do której w tym roku dołączą także pierwsze egzemplarze TopClass 500. Podobnie jak seria CC 500 także i te najbardziej prestiżowe najnowsze pojazdy mogą pochwalić się świetnymi wynikami w zakresie aerodynamiki, co m.in. przekłada się na ich niskie koszty eksploatacyjne. Nowością jest tutaj brak wersji dwuosiowej i wszystkie modele TopClass 500 o długościach 12,5, 13,3, 13,9 (model dwupiętrowy) i 14,2 m poruszają się na trzech osiach. Generalnie otrzymujemy pozytywne informacje od klientów już użytkujących najnowsze autokary z serii 500, którzy doceniają je za niskie zużycie paliwa, niski poziom hałasu, ergonomię stanowiska kierowcy i wysoki komfort dla pasażerów. Co ważne polscy klienci częściej zamawiają doskonale wyposażone autokary, które świadczą o coraz lepszej kondycji polskiego transportu. Przykładem może być tutaj luksusowa wersja S 517 HDH dla firmy Bronisław Gwiździel, a także posiadający wszystkie dodatkowe pakiety bezpieczeństwa i komfortu egzemplarz S 516 HD, zamówiony przez firmę True Adventure. Ta ostatnia Setra to pierwszy w Polsce trzyosiowy egzemplarz z rodziny ComfortClass 500, który charakteryzuje się wyjątkowo bogatą konfiguracją, obejmującą wszystkie pakiety wyposażania. Aby przybliżyć przewoźnikom najnowsze zmiany, które zaszły w naszej ofercie, w tym roku będzie dysponować szeroką flotą pojazdów demonstracyjnych. W II połowie roku uzupełnimy ją o najnowszy międzymiastowy model S 415 UL Business, który zadebiutował na zeszłorocznej imprezie Setra Show w Neu-Ulm. Zapraszam na testy!”