EvoBus GmbH przejmuje od NAW produkcję podwozi autobusów lotniskowych
EvoBus GmbH, część koncernu DaimlerChrysler AG odpowiedzialna za europejską działalność autobusową, przejęła od firmy NAW Nutzfahrzeuge AG produkcję podwozi do autobusów lotniskowych. W niecałe sześć tygodni od wygaśnięcia produkcji w szwajcarskim Arbon, spółka EvoBus podjęła kontynuację czynności produkcyjnych. Podwozia produkuje się obecnie w zakładach EvoBus w hiszpańskim Sámano. Dokładnie 14. marca br. pierwsze podwozie opuściło halę produkcyjną w Północnej Hiszpanii. Po wyprodukowaniu w zakładach w Sámano podwozia trafiają do firmy Caetano Bus w Porto (Portugalia). Firma ta jest spółką joint venture pomiędzy EvoBusem i Caetano. Podwozia uzyskują tam kompletną zabudowę. Pojazdy takie sprzedawane są pod marką COBUS wyłącznie przez firmę Contrac GmbH z Wiesbaden, w której koncern DaimlerChrysler posiada 33 % udziałów. COBUS posiada ponad 80 % udziałów w rynku i jest tym samym światowym liderem w segmencie autobusów lotniskowych, zaopatrując klientów niemalże ze wszystkich części globu. Roczne zapotrzebowanie na takie pojazdy wynosi równo 250 jednostek. Po przejściowym załamaniu rynku w wyniku zamachu z 11. września 2001, obecna wysokość sprzedaży, jak i obłożenie produkcyjne, są znów na zadowalającym poziomie. Produkcja autobusów lotniskowych jest kolejnym pozytywnym przykładem wykorzystywania powiązań w produkcji i sprzedaży na skalę międzynarodową. „Poprzez przejęcie produkcji podwozi dla autobusów lotniskowych Cobus zapełniliśmy jedną z ostatnich luk istniejących w naszej, już teraz bardzo obszernej, ofercie produktów. Obok autobusów kompletnych i podwozi do tradycyjnego użytku na drogach publicznych EvoBus oferuje teraz także rozwiązania w zakresie transportu osób na lotniskach” – powiedział Wolfgang Diez, prezes zarządu spółki EvoBus GmbH i jednocześnie dyrektor działu autobusów w koncernie DaimlerChrysler.