Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

EvoBus: ekologia w autobusach Mercedes-Benz i Setra

infobus
30.07.2005 11:28

Firma EvoBus posiada w swojej ofercie autobusy, korzystające z technologii ograniczenia szkodliwych substancji spalania. Część rozwiązań jest obecnie testowana przez wybranych klientów. Wszystko to ma znacząco przeciwdziałać zanieczyszczeniu powietrza w centrach miast. Pierwsze autobusy miejskie Mercedes-Benz Ciatro, wyposażone w nową technologię BlueTec koncernu DaimlerChrysler dla silników Diesla, trafiły już do zakładów komunikacyjnych w miastach: Lahr, Stuttgart i Hamburg. Zostaną tam przetestowane w warunkach codziennego ruchu miejskiego. Te autobusy spełniają już dziś przepisy dotyczące spalin zawarte w normie Euro 4, która ma obowiązywać od października 2006 r. Dzięki zastosowaniu nowej technologii poziom emisji cząstek sadzy i niespalonych stałych cząstek spalin został zmniejszony o prawie 97% w stosunku do sytuacji wyjściowej z początku lat 90-tych. Emisja tlenku azotu zmalała o prawie 86%. Przetwarzanie spalin przez system SCR poprzez dodawanie roztworu „AdBlue“ w katalizatorze, powoduje, że tlenki azotu zmieniają się w obojętny dla środowiska azot i parę wodną. Co więcej, rozwiązania oparte o SCR umożliwią w przyszłości sprostanie limitom emisji Euro 5, które zaczną obowiązywać na przełomie lat 2008/2009. Technologia BlueTec dla silników wysokoprężnych znajdzie zastosowanie w autobusach turystycznych i liniowych Mercedes-Benz i Setra. Jednak znacząca redukcja emisji cząstek stałych jest możliwa także w silnikach starszej generacji, a to dzięki filtrom cząstek stałych. Do autobusów miejskich i międzymiastowych Mercedes-Benz i Setra z silnikiem Euro 3 lub Euro 2 filtry cząstek stałych są oferowane od roku 1997 jako wyposażenie dodatkowe. Stopień wyposażenia w takie filtry autobusów dotychczas sprzedanych w Niemczech wynosi obecnie ponad 50%. Mając na względzie znaczenie dla ruchu liniowego, EvoBus oferuje do autobusów miejskich i międzymiastowych będących już teraz w użytkowaniu i wyposażonych w silniki Euro 3 lub Euro 2 obszerny pakiet doposażenia po stałej cenie w sieci serwisów na terenie Niemiec. Stosuje się wyłącznie takie filtry cząstek sadzy, które po odpowiednich testach zostały zaakceptowane przez producenta. Szczegółowe informacje oraz porady odnośnie doposażenia konkretnego pojazdu można uzyskać w Centrach Serwisowych EvoBus, jak również w autoryzowanych warsztatach partnerskich w całych Niemczech. W autobusach, obok wydajnych jednostek napędowych Diesla, stosuje się od lat napęd na gaz ziemny, charakteryzujący się niską emisją szkodliwych produktów spalania. Silnik gazowy M 447 hLAG z regulacją sondą Lambda i katalizatorem utleniającym odpowiada w pełnym zakresie przepisom normy Euro 4.