Europejski rynek nowych autobusów – 08.2020
W okresie styczeń-sierpień zarejestrowano 21 650 szt. nowychautobusów w Europie (-30,9% r/r/).
Autobusowy sierpień
W sierpniu popyt na nowe autobusy i autokary na kontynencie skurczyłsię o -20,7% co stanowi duży kontrast wporównaniu z rezultatami osiągniętymi w lipcu br. (-5,9%).
Rejestracje z sierpnia spadły o ponad połowę we Włoszech(-63,4%), następnie mniej w Hiszpanii (-34,0%), Francji (-23,9%) i Niemczech(-5,3%).
Z kolei w ciągu ośmiu miesięcy 2020r. rejestracje autobusówi autokarów zmniejszyły się o 30,9% r/r i wyniosły 21650 nowych pojazdów wcałej Europie.
Liczba autobusowych rejestracji ciągle rekordowo spada w Hiszpanii (-46,6 %) i we Włoszech(-29,1%), podczas gdy we Francji(-17,1%) i Niemczech (-12,0%) spowolnienie słabnie.
Polska po 8 miesiącach zajmuje 7. pozycję – za Hiszpania i Szwecjąi tuż przed Czechami.
sie.20 |
sie.19 |
zmiana |
01.08.2020 |
01.08.2019 |
zmiana |
|
NIEMCY |
538 |
568 |
-5,3% |
3 776 |
4 290 |
-12,0% |
FRANCJA |
833 |
1 094 |
-23,9% |
3 749 |
4 523 |
-17,1% |
W. BRYTANIA |
286 |
276 |
3,6% |
2 655 |
3 779 |
-29,7% |
WŁOCHY |
189 |
517 |
-63,4% |
1 998 |
2 817 |
-29,1% |
HISZPANIA |
95 |
144 |
-34,0% |
1 151 |
2 155 |
-46,6% |
SZWECJA |
214 |
101 |
111,9% |
959 |
1 010 |
-5,0% |
POLSKA |
67 |
163 |
-58,9% |
918 |
1 807 |
-49,2% |
CZECHY |
68 |
78 |
-12,8% |
869 |
796 |
9,2% |
NORWEGIA |
229 |
56 |
308,9% |
831 |
1 928 |
-56,9% |
BELGIA |
96 |
98 |
-2,0% |
612 |
1 061 |
-42,3% |
AUSTRIA |
73 |
126 |
-42,1% |
518 |
794 |
-34,8% |
RUMUNIA |
66 |
78 |
-15,4% |
450 |
1 593 |
-71,8% |
WĘGRY |
66 |
14 |
371,4% |
432 |
359 |
20,3% |
PORTUGALIA |
11 |
25 |
-56,0% |
293 |
481 |
-39,1% |
HOLANDIA |
3 |
125 |
-97,6% |
290 |
542 |
-46,5% |
SZWAJCARIA |
19 |
54 |
-64,8% |
263 |
403 |
-34,7% |
DANIA |
13 |
31 |
-58,1% |
230 |
382 |
-39,8% |
FINLANDIA |
82 |
117 |
-29,9% |
222 |
380 |
-41,6% |
CYPR |
29 |
1 |
2800,0% |
212 |
19 |
1015,8% |
GRECJA |
15 |
6 |
150,0% |
201 |
281 |
-28,5% |
SŁOWACJA |
25 |
14 |
78,6% |
180 |
167 |
7,8% |
ESTONIA |
34 |
12 |
183,3% |
164 |
169 |
-3,0% |
LUKSEMBURG |
10 |
17 |
-41,2% |
147 |
203 |
-27,6% |
BUŁGARIA |
9 |
7 |
28,6% |
126 |
217 |
-41,9% |
LITWA |
15 |
93 |
-83,9% |
120 |
357 |
-66,4% |
CHORWACJA |
22 |
29 |
-24,1% |
101 |
230 |
-56,1% |
IRLANDIA |
3 |
31 |
-90,3% |
101 |
377 |
-73,2% |
ŁOTWA |
3 |
1 |
200,0% |
39 |
61 |
-36,1% |
SŁOWENIA |
2 |
32 |
-93,8% |
32 |
115 |
-72,2% |
ISLANDIA |
1 |
9 |
-88,9% |
11 |
47 |
-76,6% |
RAZEM |
3 116 |
3 917 |
-20,4% |
21 650 |
31 343 |
-30,9% |
Cały użytkowy rynek
W lipcu 2020 r. popyt na pojazdy użytkowe w UniiEuropejskiej był minimalnie niższy (-0,9%) w porównaniu z miesiącem poprzednim.Trzy z czterech głównych rynków zanotowały wzrost: Włochy (+16,2%), Hiszpania(+2,9%) i Francja (+2,5%).
Jednak w sierpniu spadek znowu się pogłębił się do -18% ipopyt osiągnął poziom 126 710 szt. Zmniejszenie nowych rejestracji w ostatnimmiesiącu odnotowano we wszystkich segmentach pojazdów użytkowych i na głównychrynkach z wyjątkiem Włoch(+2,6%): w Hiszpanii (-23%), Niemczech (-22,7%), i weFrancji (-3,1%).
Po ośmiu miesiącach br. popyt w UE na nowe pojazdy użytkowezmniejszył się o 28,2% Wszystkie 27 państw Unii, w tym cztery największe,odnotowały dwucyfrowe spadki: Hiszpania(-36,5%), Włochy (-26,1%), Francja (-25,7%) i Niemcy (-25,1%).